عاجل
الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نور النبوي: مش في دماغي مين أبويا.. وفيلم الحريفة كان اسمه كابتن ماجد

نور النبوي
نور النبوي

حرص الفنان الشاب نور النبوي الرد على ربط الجمهور بينه وبين والده النجم خالد النبوي، وذلك خلال لقاء له ببرنامج الراديو بيضحك مع الإعلامية فاطمة مصطفى، عبر محطة الراديو 9090.

تصريحات نور النبوي عن والده

وقال نور النبوي في تصريحاته التي يرصدها موقع تحيا مصر: أنا بشوف نفسي دي شغلانتي، أنا مش في دماغي مين أبويا، طبعا خالد النبوي نجم كبير وبحبه بس وأنا بشتغل أنا مش في دماغي مين أبويا، أنا بحاول اشتغل على نفسي ودا اللي بركز فيه، وعارف أنه هيجي لحظة كل ما اشتغل وكل ما احاول اثبت أني استحق أبقى موجود على الشاشة.

نور النبوي

وتابع: الناس هتستقبل دا لأن فيه حب بيني وبين الناس أنا لامسه، وأنا بحب الناس، واللي هيقولوه أنا تمام بيه، حتى لو قالوا احنا بنحبه عشان والده أنا مش بتضايق، وبفرح جدًا لما يقولوا الولد دا موهوب، ويستاهل نروحله فيلم، وببقى سعيد جدًا لما بلاقي الناس بتحسني شبههم ومنهم ويقولولي أنت زي ابني.

الاسم الأول لفيلم الحريفة

وفي اللقاء ذاته، كشف نور النبوي عن الاسم الأول لفيلمه الجديد الحريفة الذي يعرض حاليًا في دور العرض السينمائية.

بوستر فيلم الحريفة

وقال نور النبوي: فيلم الحريفة كان المفروض يكون اسمه كابتن ماجد، بس غيرناه عشان الجيل الصغير ميعرفش مين كابتن ماجد، فكنا عايزين حاجة ليها علاقة بالجيل الجديد، وأستاذ طارق وأستاذ رؤوف كان عندهم فيلم تاني كان هيتعمل عن قصة حياة الجوهري ومعرفش ليه قرروا أنهم ميعملوش دا ويعملوا الحريفة، ودا من حسن حظي.

تفاصيل فيلم الحريفة بطولة نور النبوي

ومن الجدير بالذكر أن فيلم الحريفة بطولة نور النبوي يعرض حاليًا في دور العرض السينمائية المصرية والعربية، وحقق إيرادات عالية أمام شباك التذاكر منذ طرحه.

وأحداث فيلم الحريفة بطولة نور النبوي تدور حول ماجد لاعب كرة القدم الذي تدفعه الظروف العائلية إلى أن ينتقل من مدرسته الدولية إلى مدرسة حكومية وهناك يتعرف على مجموعة من زملائه من خلفيات مختلفة، وينضم لفريقهم الذي يشارك في مباريات بالساحات الشعبية ومراكز الشباب ومعاً يحلمون بأن يشاركوا في بطولة كبيرة جائزتها مليون جنيه.

وقد حقق فيلم الحريفة نجاحًا كبيرًا على المستوى المحلي والعربي، نظرًا لقالبه المميز الذي استطاع أن يجذب اهتمام وأنظار الشباب.

تابع موقع تحيا مصر علي