عاجل
الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الجزء التاسع من مسلسل الكبير اوي.. الحقيقة بالتفاصيل

مسلسل الكبير اوي
مسلسل الكبير اوي

نجاح واسع حققته الأجزاء السابقة من مسلسل الكبير أوي على مدار مواسم رمضان المنصرمة، ليتسائل الجمهور بشأن إنتاجالجزء التاسع من مسلسل الكبير اوي بطولة النجم المصري أحمد مكي.

حقيقة إنتاج الجزء التاسع من مسلسل الكبير اوي 

ولم تخرج الشركة المنتجة حتى الآن، لتأكيد أو نفي إنتاج الجزء التاسع من مسلسل الكبير اوي، الذي ينتظره الجمهور على أحر من الجمر ويرصد تفاصيله موقع تحيا مصر.

مسلسل الكبير اوي 

عدم إنتاج الجزء التاسع من مسلسل الكبير اوي 

وتداول رواد السوشيال ميديا خلال الساعات الماضية، أن الجزء الثامن هو الأخير من مسلسل الكبير أوي ولم يتم إنتاج الجزء التاسع من مسلسل الكبير اوي بل يبحث بطل العمل أحمد مكي عن فكرة جديدة لعمل مختلف.

أحمد مكي بطل مسلسل الكبير اوي 

الجزء التاسع من مسلسل الكبير اوي 

وسيضم الجزء التاسع من الكبير أوي إذا تم إنتاجه، كل من أحمد مكي، محمد سلام، هشام إسماعيل، بيومي فؤاد وغيرهم من نجوم الفن الذين كانوا جزء أساسي من العمل طوال مواسمه المتعددة.

وطال مسلسل الكبير أوي انتقاد لأجزاءه الأخيرة، حيث قال الجمهور عنه: في رأيي المتواضع أن واحد من أهم أسباب عدم توفيق الموسم الاخير من مسلسل الكبير اوي مش الكروتة ولا المط ولا حتي حلب الافيهات لأخر نفس عشان يضحكوا وبرده مفيش فايدة وإن كانوا سبب بس مش هو الرئيسي السبب الرئيسي هو أن الشخصيات مبتطورش مجرد افيهات ومواقف استنساخ من أجزاء قديمة ليه جوني وهدرس متجوزوش وبقي عندهم عيال ؟!
ليه هدرس لسه دلدول ومنبهر بجوني مبقاش ليه حياة خاصة واي المبهر في جوني اصلا ؟! ليه جوني لسه بيندهش من المصطلحات الي بيسمعها ويعلق عليها وهو قاعد في البلد فوق ال١٥ سنة فخلاص مفروض يكون اتعود ؟!
نفادي وطبازة وباقي الكرو فين حياتهم هو كل دورهم بس يعملوا الحلقات افيهات ؟!حزلقوم ليه حياته مش بتطور هو بس آخره يعمل تصرفات عبيطة وخلاص ؟! فين نضج وتطور الشخصيات والأحداث وليه المسلسل كله متصور في لوكيشن واحد او اتنين ؟!ليه عايشين بفكرة الجزء الاول ونفس سميتريته وبيكتبوا الحلقات في نفس القالب الضيق ؟!مفيش مسلسل أحداثه وشخصياته مش بيتطوروا ولا حياتهم بتتغير ؟!
آخر حاجة الي ممكن تتقبله من شاب في العشرينات صعب تتقبله من راجل ناضج عدي الاربعين والي تتقبله من وجه جديد صعب تتقبله من نجم بقي ليه اسمه. 

تابع موقع تحيا مصر علي