عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

احمد رزق ممنوع من الكلام.. اعرف السبب

احمد رزق
احمد رزق

أجرى الفنان المصري احمد رزق، عملية تغيير عظم الفك خلال الساعات الماضية، وهو ما أثار قلق محبيه من جمهوره وزملاءه من الوسط الفني بعدما تم تداول نبأ منعه من الكلام.

سبب منع احمد رزق من الكلام 

وتسائل محبي احمد رزق عن سبب منعه من الكلام وهو ما يرصده تحيا مصر، حيث أن الأطباء منعوا احمد رزق من الكلام خلال فترة علاجه.

احمد رزق

احمد رزق يستكمل رحلة علاجه في المنزل

وخرج احمد رزق من المستشفى بعدما أجرى الجراحة بنجاح، حيث أنه يستكمل برنامج علاجه داخل منزله بعدما تحسنت حالته الصحية.

احمد رزق يشارك في السباق الرمضاني المنصرم بمسلسل بيت الرفاعي 

من جانبه، شارك احمد رزق في السباق الرمضاني المنصرم بمسلسل بيت الرفاعي بطولة نخبة من نجوم الفن وهم: أمير كرارة، أحمد رزق، رحاب الجمل، تامر نبيل، صفاء الطوخى، سيد رجب، ميرنا جميل، محمد لطفى، ملك قورة، إيناس كامل، عايدة رياض، مصطفى عباس، أحمد عبد الله، أحمد فؤاد سليم، والعمل من تأليف بيتر ميمي وهند عبدالله وعمرو أبو زيد وإخراج أحمد نادر جلال وإنتاج شركة سينرجى.

احمد رزق في مسلسل بيت الرفاعي 

وحصد مسلسل بيت الرفاعي للفنان احمد رزق والذي عرض في رمضان الماضي إشادات عارمة جاءت كالآتي: مسلسل بيت الرفاعي بالنسبالي هو اقوى حلقه اولى في الموسم الرمضاني و ده كان لاكتر من سبب اول و اهم سبب بالنسبالي هو الواقعيه و دي نقطه مكنتش موجوده في اغلب المسلسلات الانا شوفتها في اليوم الاول من رمضان (الهما حوالي ١٠ مسلسلات) و الي يأما فيهم كليشهات كتير زي مسلسل العتاوله و حته اللهجه الاسكندراني الكانت اوفر او مليانه صدف زي مسار اجباري او حتى في حته عدم مناقشه قضيه واقعيه زي امبراطوريه م .. اقدر اقول ان بيت الرفاعي قدر يقدم تجربه واقعيه جداً في بدايته في كذا حاجه زي العلاقه بين افراد العيله الي فعلاً حقيقيه و موجوده لغايت لهجه الممثلين و نظارتهم لبعض الكانت معبره جداً، تاني سبب هو التمثيل الي كان قوي جداً و كان كل ممثل بيقدم اعلى جوده تمثيليه عنده و كان ابرزهم طبعاً الموهبه العظيمه (احمد رزق) و طبعاً الممثل البحبه جداً (تامر نبيل) و لكن تمثيلياً مكنش فيه اي مشكله الا مع امير كراره الي اداءه مكنش وحش و لكن اداءه كان لا يؤهله انو يكون بطل الحكايه. 

تابع موقع تحيا مصر علي