عاجل
الثلاثاء 28 مايو 2024 الموافق 20 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

رامي رضوان: بنتي متعرضتش للتنمر وعرضت على دنيا تكون مقدمة برامج

رامي رضوان
رامي رضوان

فجر الإعلامي المصري رامي رضوان، عدة تصريحات عن زوجته الفنانة دنيا سمير غانم وتعرض ابنته كايلا للتنمر، كما تحدث عن حماه سمير غانم وحماته دلال عبد العزيز.

رامي رضوان: بحاول أشجع دنيا في كل عمل وليس مجاملة ولا رياء

وقال رامي رضوان في تصريحات تليفزيونية يرصدها  تحيا مصر: بحاول أشجع دنيا في كل عمل، وليس مجاملة ولا رياء ولا زي ما بيقولوا مين يشهد للعروسة، لكن دنيا بتجتهد في شغلها وتحسن انتقاء أعمالها وتبذل مجهود خرافي وخالد جلال كان دايما في ختام كل عرض يقول إحنا عرضنا وعملنا بروفات لكن دنيا بتعمل شغل زيادة وبتعمل بروفات لوحدها، وأقل شيء مني أقولها أحسنتي وأبدعتي.

رامي رضوان 

وتابع، دنيا مش بتحب الظهور الإعلامي، وعرض عليها تكون مقدمة برامج ورفضت وقالت مش منطقتي ومن وقت لما ارتبطت بدنيا كنت أعلم علم اليقين أن بعض الناس هتقول أني برتبط بيها علشان أظهر واتعرف أكتر أو أني عاوز يمثل، أو هيعملوا برنامج مع بعض.

رامي رضوان: بدأت مساري في الإعلام دون أي علاقات 

وأضاف، أنا بدأت مساري في الإعلام دون أي علاقات ولا كنت أعرف أي شخص، وشقيت طريقي بنفسي ومن وقت ما ارتبطت بدنيا ما قلتش لحمايا وحماتي أني عاوزة استضيفهم وكنت عاوزة أكسر عند اللي هيظن ذلك فكرة أن رامي هيعتمد على عائلته علشان الناس تتفرج أكتر والمرات اللي كان فيها استضافات مش اقتراحي ولقائي مع أستاذ سمير هو اللي اقترح عليا لأني ما حبتش الناس تحس أني بأقحم أسرتي في عملي علشان أنجح بيهم أو من خلالهم وكذلك في السوشيال ميديا.

واستطرد، سمير غانم الذين تعرفونه من فنه هو بظبط سمير غانم في الحقيقة هو الحس الفكاهي والطيبة، وفيه بعض النجوم بحكم الشغل تراه بشخصية في التمثيل عكس الحقيقة، وبدون ذكر أسماء بعض الفنانين الكوميديانات تسمع من أسرهم أنه جد في حياته وعنيف في تربية أبنائه لكن سمير مكاش كده كان حنون جدا وطيب ويرى الجميل في كل شيء ولم أراه أبدا ينتقد أي شخص في الحياة بالعكس يتحدث بكل خير ولو فيه شخص  الناس كلها بتنتقده كان هو يذكر الحلو اللي فيه وكان يرى الجميل في كل شيء.

رامي رضوان: دلال عبد العزيز لحد مرضها كانت موجوده 

وعن دلال عبد العزيز، لحد قبل مرضها كانت موجودة، ولكن يمكن تكون كانت مقلة في أعمالها وأي فنان في مرحلة من حياته يميل لانتقاء أدواره بدال ما يكون موجود ومنتشر في أعمال كثيرة ودلال كانت عاملة أدوار كتير ومعلمة مع الناس.

واستكمل، بتجنب الفضائح ولا أحب الخوض في سيرة الناس ومن يدعي ذلك عليه إظهار الدليل، ولو كان هناك جرأة فالجرأة إلى المستوى الذي أضع له حد أنه يدخل البيوت المصرية.

وعن تعرض ابنته للتنمر، قال: كايلا لم تتعرض للتنمر، هي الواقعة ببساطة شديدة، حد من الفانز نزل لها صورة وكان فيه تعليقات كتير جميلة، وحد كاتب تعليق دمه تقيل وسخيف وللأسف إحنا طبيعتنا كبشر كلنا، أن التعليق المسيء يلفت انتباهنا ونقع في خطأ إذا أعطيناه قيمة وردينا عليه لأنه هيشعر بذاته وأنه نجح في أنه ضايق شخصا ويستفزه، والخطأ الأكبر لماذا نتجاهل كل من أشادوا ولا نرد عليهم، وواجب علينا نعطيهم قدرا من الاهتمام.

وتابع، ما حدث في الواقعة شخص نسبته صفر في المليون كتب تعليق سخيف وأنها مش شبه حد فيكم، لكن إيمي استفزت فقررت أنها ترد ولما شفت ردها قلت لها مكنتيش تردي، وحد من الصحفيين لقط الموضوع وقال أنها بتتعرض للتنمر لكن ده طبعًا ما حصلش.. هل واحدة زي القمر دي هتتعرض للتنمر.

وأضاف، معنديش مانع بنتي تتجه للتمثيل وهي بالفعل ظهرت مع مامتها في مشهد، لكن فيه  ضوابط ولو حد مخرج طلبها في دور مش هقبل دلوقتي لازم تكمل مسارها التعليمي الأول وبعدين لها حرية الاختيار.

تابع موقع تحيا مصر علي