عاجل
الإثنين 17 يونيو 2024 الموافق 11 ذو الحجة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الموت يفجع لبنى عبد العزيز في شقيقتها وتشييع جثمانها من مسجد مصطفى محمود

لبنى عبد العزيز
لبنى عبد العزيز

رحلت عن عالمنا، اليوم الجمعة الموافق 24 مايو شقيقة الفنانة لبنى عبد العزيز، وشيع جثمانها بعد صلاة الجمعة بمسجد مصطفى محمود.

وفاة شقيقة لبنى عبد العزيز 

وكشفت الفنانة نوران أبو طالب، وفاة شقيقة لبنى عبد العزيز عبر حسابها الشخصي بموقع انستجرام، وكتبت في منشور يرصده تحيا مصر: توفيت اليوم إلى رحمة الله، السيدة لميس عبد العزيز، بنت عمة أمي وشقيقة الفنانة لبنى عبد العزيز، والصلاة على روحها بعد صلاة الجمعة بمسجد مصطفى محمود.

لبنى عبد العزيز 

تكريم لبنى عبد العزيز بمهرجان الدراما

من جانبه، قالت لبنى عبد العزيز بعد تكريمها بـ مهرجان القاهرة للدراما: أشكر المهرجان، ودكتور يحيى الفخراني، والدكتور أشرف زكى نقيبنا العظيم، ومدينة العلمين البديعة المبدعة، وأشكر بلدى العظيمة، وتحيا مصر.

لبنى عبد العزيز تشيد بمهرجان القاهرة للدراما

وأوضحت عن مهرجان القاهرة للدراما: المهرجان ده كان لازم يحصل من زمان أوي لأن السينما المصرية عميقة ومش عارفة ازاي بلدنا مكنتش فكرت في المهرجان ده قبل كدة وإن شاءالله يكون من ألمع المهرجانات ومشتاقة جدا إن إحنا هنتقابل تاني، إحنا لينا أساس جيد وعظيم في السينما المصرية وأفكارنا وتقاليدنا ودينا اتقدم في أفلام كتير ولازم نحتفظ بيه ونفخر بده ونعمل وحدة بين العرب عشان يعملوا حسابنا في العالم كله.

كما توفى أيضًا شقيق الفنان مدحت صالح، والذي طرح أغنية نار، وذلك عبر قناته بموقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، وهي من تأليف محمد مصطفى مالك، ألحان محمود أنور.

كلمات أغنية نار للفنان مدحت صالح 


وتقول كلمات أغنية نار: نار نار نار نار يا مولع قلبي بنار نار نار نار نار قلبي في حبك منهار أنا همشي يا سيدي وأجري وراك ومنين ما تروح دي الفرصة بتيجي مرة إزاي أنا أسيبها تروح أيوة انت حبيبي ويا روح بقى وما بعدك روح نار نار نار نار يا مولع قلبي بنار نار نار نار نار قلبي في حبك منهار يا تقيل يا تاعبني إهدى عليا يا إبن الناس ليه تملي سايبني قلبي في حبك بقى محتاس ما تفك بحبك إنت مافيش عندك إحساس نار نار نار نار يا مولع قلبي بنار نار نار نار نار قلبي في حبك منهار لأ شوف يا معلم أنا سهران الليل ما بنام دي حياتي بتظلم لما تغيب ما بقولش كلام إهدى بقى وسلم عندك مهلة 3 أيام نار نار نار نار. 


 

تابع موقع تحيا مصر علي