عاجل
الإثنين 22 يوليو 2024 الموافق 16 محرم 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

بعد تصالحه مع أهل ضحية الدهس.. حفلة عصام صاصا في الأمارات 3 يوليو القادم

عصام صاصا
عصام صاصا

يستعد مطرب المهرجانات عصام صاصا لأحياء حفل غنائي جديد بدولة الأمارات يوم 5 يوليو، على خشبة مسرح The Show، ويأتي هذا الحفل بعد تصالحه مع أهل ضحية واقعه الدهس على طريق الدائري.

حفل عصام صاصا في الأمارات

يجهز الفنان عصام صاصا لحفله الجديد في الأمارات يوم 5 يوليو القادم، ومن المتوقع أن يشهد الحفل حضوراً جماهيرياً كبيراً، وسيقدم صاصا عدد من الأغانى التي يتفاعل معها الجمهور ومحبيها، وروج الفنان عصام صاصا للحفل عبر خاصية الأستوري في حسابه الرسمي بموقع إنستجرام ورصده موقع تحيا مصر، وكتب: في انتظار جمهورية الكروان في دولة الأمارات.

ويعتبر هذا الحفل الأول له بعد أزمته الأخيرة بسبب دهس شخص على طريق الدائري وادى إلى وفاته، ولكن تطورت الأزمة حتى تصالح مع أهل الضحية وتنازلوا عن القضية، ليرجع الكروان عصام صاصا لحياته الغنائية من جديد.

عصام صاصا

آخر اعمال عصام صاصا

ومن جانبه، طرح الفنان عصام صاصا أحدث أعماله الفنية تحت عنوان "من امتى كنا بنتهدد" عبر موقع اليوتيوب الشهير، وحققت الأغنية نجاحاً كبيراً، وطرحها بالتزامن مع عيد الأضحى، ومن قبلها كرح أغنية "خلصت وخلاص بطلت محبة" في أولى أيام عيد الأضحى.

كلمات مهرجان من امتى كنا بنتهدد

وبعد نجاح مهرجان ومن امتي كنا بنتهدد، إليكم كلماته: إقتحام هنخوفكو، إنتداب هنشلفكو، إنتقام وهننسفكو، متلفين وهنتلفكو، إنتو هوا بالنسبة لنا، إنتو ولا تشغلو بالنا، إنتو جليتو وجريتو، أما شوفتونا قبلنا، إنتفاضة ودربكة، حالة طارئة ومربكة، يعني من غير بمبكة، جايين هنعمل إحتلال، مافيجيا ومجرمين، كل يوم نكسر كمين، خاربيها إحنا شمال ويمين، من غير لك وقولنا وقال.. من صغرنا عفاريت، مالناش في التكريت، حاطين مش هايبين، وبنحاربكو بديناميت، فرسان ومحاربين، مزعجين ومشاغبين، متسيطين كله عارفنا، وليلاتي شاربين غايبين.. القذايف متلفة، والدماغ متكلفة، الأعداء متشلفة، منحرفين عاملين خطر، كل ليلة مغيبات، ع المبدأ والثبات، لو جيتولنا بدبابات، هنجريكو بسلاح قطر.

عصام صاصا

أي كارت بنحرقه، إحنا بحر هتغرقو، لو زعلنا ما بنكرفشي، واللي يزاولنا بنخنقه، القناصات ع البوابة، إنتو فرقة إحنا عصابة، بنعمل اللي على هوانا، مافيش علينا أي رقابة، الخزن متعمرة، المطاوي متكمرة، العين علينا منمرة، والناس بجد ما بيحلوش، ناكل بس ما نتاكلش، بنشاكل ما بنتشاكلش، وبنشغل ما بنتشغلش، وقت خناقنا ما بنجلوش، مسمعين جوة وبرة، إحنا ع الأرض جبابرة، اللي مرة ذكائه خانه، خليناه للباقي عبرة، تلمحونا بتفلقو، من سيرتنا بتقلقو، اللي بيفكر يكرت، وشه وقتي بنفلقه، هتلعبونا هتخسرو، هتعركونا تتكسرو، قد أحذرو من أنذرو، ومش هتفرق تيجي مع مين، إحنا كلامنا بنصرفه، وإنتو كلامكو بنكرفه، هتخصمونا هتعرفو
إننا مش بني آدمين.

تابع موقع تحيا مصر علي