عاجل
الأحد 14 يوليو 2024 الموافق 08 محرم 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

2 کسر و4 شروخ في رجل واحدة.. أورتيجا يعلن إصابته بكسر في قدمه

أورتيجا
أورتيجا

أثار المطرب أورتيجا الجدل بعدما أعلن عن إصابته بكسر في قدمه، وجاء ذلك بسبب اختفاء أورتيجا عن الأضواء الفترة الأخيرة بعدما طرح أغنية مش فارقة معايا، وبدأ الجمهور يتساءل عن سبب غياب أورتيجا، ولكنه كشف حالته الصحية التي كانت السبب في اختفاءه الفترة الماضية عن الجمهور.

أورتيجا يعلن إصابته بكسر في قدمه

أعلن أورتيجا عن حالته الصحية من خلال منشور له عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام مستخدمًا خاصية الأستوري، رصده لكم موقع تحيا مصر، حيث نشر أورتيجا صورة لقدمه وعلق عليها قائلًا: "الفترة اللي فاتت أنا كنت تعبان جدًا ومحدش يعرف ومش بحب أقول، وناس كتير مكنتش بتعرف توصلي لأني بجد كنت تعبان أوي والله، النهارده زاد التعب أكثر وبقى 2 کسر و4 شروخ في رجل واحدة".

أورتيجا

وتابع أورتيجا قائلًا: " وأنا ليه نزلت ده دلوقتي علشان متفهمش غلط والناس تديني عذري، وعشان في ناس معينة بقيت بتتكلم بطريقة أن أورتيجا بيتنك والشغل التعبان ده، وعايز أقولكم أورتيجا بيتنفخ فى حبيت أوضح للناس اللي مش فاهمة حاجة، وأنا فهمتكم أدوني عذري بقي والحمد لله والشكر لله طبعًا على كل حاجة بتحصل، ويارب أبعد عننا العين عشان بقت مکشوفة وواضحة أوي".

أغنية مش فارقة معايا لـ  أورتيجا

ومن جهة أخرى، طرح أورتيجا مؤخرًا أغنية مش فارقة معايا وهي من كلمات Mix، ألحان أورتيجا توزيع وميكس و ماستر Codex، ناي نادر الشاعر، وإخراج علي العتر، والمنتج الفني ميمي فؤاد، وتعتبر أغنية مش فارقة معايا لون مختلف عما اعتاد أن يقدم أورتيجا، مؤكدًا تحضيره لأكثر من أغنية مختلفة ويستعد لطرحهم الفترة المقبلة عقب الانتهاء من تسجيلهم.

وتقول كلماتها: "اللي عاوز يفارقني يفارق مش فارقة معايا مش هبقى أنا تاني عليكم خالص بأمانة

بتبيعوا و تخسروا في صحابكم من أجل كاشات وتخشوا تلقحوا على بعض و ترفعوا في حالات

كل اللي في قلبي وهتكلم أنا مش مسئول في الدنيا أنا عايش بتعلم أمتى أنا هفوق  

فالحين في الرط والرغي ومفيش سلكان على قد كلامك أتكلم بطل عوجان

أصحابي في وقوعي دي بتجلي مفيكمش أصول

وفي وشي بيحضن و يسلم و في ضهري يقول وهسيب الدنيا أنا وأمشي اصل أنا مخنوق

آخر أعمال أورتيجا

والجدير بالذكر، أن أورتيجا قد طرح أغنية ليك في نفسك، وهي من كلمات عمرو المشاكس، ألحان وتوزيع فيفتي شبرا، إخراج كريم الغمري، وقد طرحها عبر حسابه الرسمي بموقع الفيديوهات اليوتيوب، وحققت نسبة مشاهدة عالية وتفاعل معها الجمهور.

تابع موقع تحيا مصر علي