عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

الموت يفجع مصطفى درويش: "سلم علي امي والحبايب"

مصطفى درويش
مصطفى درويش

أعلن الفنان مصطفى درويش خبر وفاة خاله، وذلك بكلمات مؤثرة، وقال عبر حسابه على “فيسبوك”: “البقاء لله وحده توفي، خالي الاستاذ سمير حسين سعيد الله يرحمك اخر خال ليا في عيله امي الله يرحمك سلم علي امي والحبايب”.

تحيا مصر

الموت يفجع مصطفى درويش

وكان تصدرت مصطفى درويش مواقع التواصل الإجتماعي مؤخرًا بسبب الفنانة شيرين رضا حيث ظهرت شيرين رضا في برومو برنامج «حبر سري» الذي تقدمه الإعلامية أسما إبراهيم، وقالت حينما تم سؤالها من قبل أسما عن انسحاب مصطفى درويش من فيلم «الملحد» كان ردها: أنا معرفش الممثل ده بصراحة”.

ولم يتحمل الفنان مصطفى درويش الصمت، ورد على الهجوم الذي تعرض له من قبل الفنانة شيرين رضا بسبب انسحابه من فيلم «الملحد» عن حسابه الرسمي عبر «فيسبوك» وكتب: “معلش السن ربنا يديكي الصحة وفي فرق بينا أجيال كتير هتعرفي مين ولا مين”.

ثم خرج مصطفى درويش ليوضح حقيقة هجومه على الفنانة شيرين رضا، بعد تصريحها المثيرة للجدل وأِشار إلى أنه لا يقصد السخرية منها كما نشرت الصحف وذلك عن طريق كتابته منشور من صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك» وكان محتواه: اللي بيحب يفهم بيفهم واللي بيحب يظيط بيظيط وخلاص أنا لا بسخر ولا أقدر أسخر من سن حد، أنا مش طفل، أنا كبير”.

واستكمل كلامه وقال: “فيه حاجة في الدنيا اسمها بتغلط في شخص بتقوله أنت كبير؟ مسمعتهاش قبل كده الصراحة، أنا بحترم كل الزملاء قدام أو جداد كلنا زملاء في شغل واحد، وأكيد بحترم الكبير قبل الصغير، اللي بيحترم نفسه فبيحترمه الناس، وأنا عمري ما غلط في زميل أو زميلة، ولا عمري أغلط، أنا ممكن أزعل من موقف، بس أغلط فيه مش تربيتي، أغلط في حد في التليفون أو على فيس بوك؟ أروح أغلط في وشه واللي معاشرني عارفين عني ده، بس كده.. وده للتوضيح نقفل القصة الغريبة دي”.

مصطفى درويش يدافع عن نفسه

ودافع مصطفى درويش عن نفسه، بسبب ما تداول حوله من أقاويل، قائلًا: “يا جماعة صفو النيه هو في حاجة اسمها بيتنمر علي سن حد لا خالص أنا بكنلها كل احترام وفي فرق اجيال دي لأن فعلًا أنا بتفرج عليها من وأنا في الاعدادية في الاعلانات وبعدها كليب متخفيش فمن صغري بشوفها فأكيد فرق أجيال في الفن هي عاصرتهم وجم قبلي كتير وعادي جدًا انها متعرفنيش مش هعرفها نفسي بالعافية أكيد فمتكبروش المواضيع دي استاذه كبيرة ميصحش”.

تابع موقع تحيا مصر علي