عاجل
الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أمينة شلباية عن منتقديها: “مبيزعلونيش ولا بيتهزلي شعره.. ومبسوطة اني أثرت فيهم"

أمينة شلباية
أمينة شلباية

خرجت خبيرة الموضة والتجميل أمينة شلباية للرد على منتقديها بعد فيديوهاتها المتداولة بشأن إتكيت الأكل والجلوس وغيرها، والذي وجدها الجمهور بأنها تعمل على تعقيد الأشخاص.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات أمينة شلباية خلال برنامج et بالعربي

وقالت أمينة شلباية خلال برنامج et بالعربي: “مبيزعلونيش خالص ولا بيتهزلي شعرة أبدًا، بالعكس دمهم خفيف جدًا وأنا كمان بتفرج عليهم، وفي فيديوهات كتيرة بتضحكني.. والفكرة إن دي حاجة مش أنا اللي كتباها دي مادة بتدرس وهو ده الإتيكيت”.

وتابعت: “: فرحت إن أنا أثرت في الناس، سواء الناس اللي قاعدة بتتريق أو الناس اللي عايزة تتعلم، ولما الفيديوهات دي بتتنشر يمكن في ناس مش لاقياني على السوشيال ميديا أو ناس يمكن متعرفنيش أصلًا هتبدأ تتابعني”.

 

أمينة شلباية: الأمهات بتشجعني أكمل فيديوهات

وسبق وأن قالت أمينة شلباية في مداخلة هاتفية لها ببرنامج كلام الناس الذي تقدمه الإعلامية ياسمين عز عبر شاشة قناة Mbc مصر الفضائية: “طول حياتي بقدم اتيكيت في برامجي لكن مكنتش بدرسها ولا أركز فيها”.

وتابعت: “الأمهات بتشجعني أكمل فيديوهات الاتيكيت للأكل رغم سخرية السوشيال ميديا مني وأضحك على الفيديوهات التي تسخر مني لا تغضبني على الإطلاق.. الموضوع محتاج وقت ووعي الناس هيتطور ويتقبلوا فيديوهات الاتيكيت اللي بقدمه”.

أمينة شلباية: “أنا مش ضد عمليات التجميل

وعن رأيها في عمليات التجميل قالت وفاء عامر في تصريحات تليفزوينة: “في هناك فرق كبير بين هوس التجميل وبين التجميل نفسه، من لديها هوس التجميل ستحتاج فورًا لطبيب نفسي يقوم بعلاجها، لازم كل ست تحب نفسها أكتر، أنا مش ضد التجميل”

وتابعت: “ أنا حاليًا كل تركيزي على فيديوهات السوشيال ميديا، وتقديم نصائح ومعلومات مفيدة للمتابعين، فمعي فريق عمل كبير يساعدني"، وحول  خوض تجربة التمثيل، كشفت أمينة شلباية قائلة: "منذ عدة سنوات اتعرض عليا دور مودل في عمل فني ولكنني رفضت لأني مش حاسة نفسي أعرف أمثل”.

 

تابع موقع تحيا مصر علي