عاجل
الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بـ 207 مليون جنيها.. تامر حسني يواصل تألقه بفيلم "بحبك"

فيلم بحبك
فيلم بحبك

حقق الفنان تامر حسني إيرادات ساحقة من خلال فيلمه الجديد “بحبك” الذي يعرض في السينما المصرية منذ ما يقرب من أسبوع، ليكون ضمن منافسة أفلام عيد الأضحى 2022.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير إيرادات فيلم بحبك لـ تامر حسني

وجني فيلم بحبك لـ تامر حسني حتى الأن ما يقرب من 207 مليون جنيها دوليا، اذ حقق في مصر فقط ما يقرب من 12 مليون جنيها دوليا، وهو من بطولة تامر حسني، هنا الزاهد، هدى المفتي، حمدي الميرغني، مدحت تيخا، عمرو صحصاح، وغيرهم، ومن تأليف وإخراج تامر حسني.

أغنيات فيلم بحبك

وطرح تامر حسني خلال العمل 3 أغنيات جديدة، الأولى أغنيته الشهيرة هدلعني حقتت 11 مليون مشاهدة حتى الأن منذ طرحها بـ 8 أيام، ثم أتى بعدها مباشرة أغنية “وانت بعيد” التي حملت طابع الحزن والفراق، اذ أتى مطلعها: “ليه سايبني للذكريات.. كنت فاكر من الفراق.. وافتكرت اني اتنسيت.. وافتكرت صعب ميتحكيش.. زي أي حد مات من عذاب الإشتياق.. والكلام زي السكات.. وانت بعيد وانت بعيد قلبي اتوجع وتعبت منه، عدى اللي راح بعد الوجع وأنا بين إيديك عوضني عنه”، وحققت 7 مليون مشاهدة في 5 أيام فقط.

أما عن الأغنية الأخيرة والتي طرحها في الساعات الماضية، فأتت بعنوان: “حبيتها يا ناس”، والتي أتى مطلعها: ““اسرح ياخيال.. اسرح ياخيال.. وانزل ياكلام زي الشلال أنا جوا قلبي حصل زلازال.. حبيتها ياناااااس.. واعتبره ليه سبق الإحساس.. مهو مش بالعقل بالإحساس والله ياناااس”.

تامر حسني وهنا الزاهد يحتفلان مع الجمهور بنجاح فيلم بحبك

جدير بالذكر، أنه كشف الثنائي تامر حسني وهنا الزاهد ردود فعل الجمهور على فيلم بحبك والتي حملت عدد من الإشادات الإيجابية وعلقوا عليها، اذ قال تامر حسني: “الحمد لله على تصدر الفيلم الإيرادات العربيه والأهم اعجاب الجمهور الكبير بالقصه و المشاعر اللي جواها و اشاداتكم بقوة تمثيل و براعة ممثلين الفيلم و الحقيقه دي اكترحاجه اخدت مني مجهود كمخرج ان الممثلين يبانوا في اقوه صورهم و يبان منهم مشاعر فوق تخيلات الجميع و حالة الصدق دي اللي خلت الجمهور يتفاعل و يبكي داخل السينمات بالشكل الكبير دا”.

أما عن هنا الزاهد، فقالت: “ده جزء صغير من الفيديوهات اللي بشوفها من قاعات السينما. انا بتابع كل الرسايل و الفيديوهات، شكرا لكل حد بعتلي احساسه ده، ده عندي بالدنيا. كل سنة و انتو طيبين”.

تابع موقع تحيا مصر علي