عاجل
السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ويجز بعد طلب هاني شنودة التعاون معه: "هنعمل عمل يليق بتاريخك المؤثر"

مطرب الراب ويجز
مطرب الراب ويجز

استجاب مطرب الراب الشهير ويجز لطب الملحن الكبير هاني شنودة في التعاون معه في إحدى أغنياته القادمة، اذ يتولي شنودة تلحين أخد أغاني الراب الذي يغنيها ويجز.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رد ويجز على تصريحات هاني شنودة بشأن التعاون معه في عمل غنائي

ويجز يرد على هاني شنودة

وكتب ويجز في ستوري عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات “انستجرام"، ردا على تصريحات شنودة:  "شرف كبير ليا اللي قاله الأستاذ الكبير هاني شنودة، وأتمنى يجمعنا عمل فني يليق بتاريخه، اللي كله أعمال مؤثرة وموسيقى جميلة. أستاذ وفنان راقي ومتواضع".

رد ويجز على تصريحات هاني شنودة

هاني شنودة: نفسي ألحن لـ ويجز

وكان قد أعرب الملحن هاني شنودة عن امنتيه في التحلين لعمل غنائي لمطرب الراب ويجز، وذلك خلال حلوله ضيف على برنامج “بالخط العريض” الذي تقدمه الإعلامية إيمان أبو طالب على شاشة قناة الحياة، فقال: “هعمل أغاني راب لأن كلامها نضيف وكويس، و الراب عبارة عن شعر متقال على ألحان إفريقية، وأي مطرب مدرب يقدر يغني راب، أما عن أكتر حد بحبه ونفسي ألحن له هو ويجز”.

أخر أعمال مطرب الراب ويجز

جدير بالذكر، أنه كان أخر أعمال ويجز الغنائية التي حققت نجاحا ساحقا منذ الساعات الأولى من طرحها عبر موقع الفيديوهات الشهير “انستجرام”، هي أغنية “البخت”، والتي أتت كلماتها: عيني منها بشكل جدى  وتقيله مش تقلانه اتبخر سحرى ومش باجى على بالها ومفكرتشى انا بالى فيها بابا بالى مش ملكى بلعب البخت سالتها ورفضتنى استغربتها امال فين هيبتي حبيبي انا بضحك على خيبتي ياخى كنت ع الثبات وهزتنى واللى فات ده كان سحرى  مش باجى على بالها أن جت سيرتى انا بالى معاها مش ملكى قالت كلام قبل ماتشوفنى انا عارفنى صعب ومش مفهوم كلامى دبش أو مش موزون أو بتحب حد والبال مشغول مشوفتهاش ولا حد يلومنى ملاك برئ ولا انا مخدوع هى توتر ولا انا مهزوز طب اذاها حد والكل مرفوض ولا ايه القصة حبيبي فيدني واللي اذوك ياما حبيبي سيبني

اخلي الجاي ورود وشموع يتغنالها وبصوت مسموع ولا ايه القصة حبيبي فيدني واللي اذوك ياما حبيبي سيبني انسيك ماضي كله دموع ولا مقدرش اسيبك موجوع.. سحرتني ولا سحرلتي وعيون مش محتاجة تسرحلي.. مش عايزة تسبني بس سبتني.. والله ووقعت بفكر فيك كتير بالي عليك مشغول وأنا بيصعب عليا حالي وأنا بكتبلك كلام معسول بعيد عن عيني وياعيني مع غيري ومش مبسوط دا أنا أضيع عمري ياعمري وأحب حب مش مشروط.

تابع موقع تحيا مصر علي