عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مسلم يحيي حفلًا غنائيًا بـ ساقية الصاوي في هذا الموعد| تفاصيل

مسلم
مسلم

يستعد المطرب الشاب مسلم لإحياء حفل غنائي في ساقية الصاوي بقاعة النهر يوم السبت الموافق 17 من شهر سبتمبر القادم في تمام الساعة السابعة والنصف مساءً.

تحيا مصر يرصد تفاصيل حفل مسلم القادم

وتم فتح الباب لحجز تذاكر الحفل من خلال الموقع الإلكتروني www.culturewheel.com، وجاءت جميع التذاكر موحدة بسعر 140 جنيه مصري.

أخر حفلات مسلم في ساقية الصاوي

ويذكر أن مسلم قد أحيا حفلًا غنائيًا في ساقية الصاوي يوم السبت الموافق 4 من شهر يونيو الماضي في تمام الساعة السابعة والنصف مساءً، وكانت تذاكر الحفل موحدة السعر وتصل إلى 140 جنيه مصري.

أخر أعمال مسلم

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال مسلم أغنية “مين كان سبب” التي تم طرحها يوم 3 من شهر يونيو الماضي عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي “يوتيوب”، وحققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 9 مليون مشاهدة.

أغنية “مين كان سبب”

وتعد الأغنية من كلمات وألحان مسلم، ومكس وماستر نور عباس، وتقول كلماتها: “وقفت ساعات الكون بتبكي ف بعدها حتى الهوا مبقاش يغازل السما .. مين كان سبب وقفت دموعي ف وقتها ، ساعه الوداع حتى انا .. مبقيتش انا مين كان سبب وقفت بكل ما فيها تنهي المسألة ، مشيت و روحي عندها انا كنت ايه .. من قبلها و الحبر دايب ع الورق صورنا لما حرقتها .. غريبه قلبي اللي اتحرق عينك رصاص و غريبه لما قتلني كان مسموح لعيوني يبكوا لكن ماخوفتش وقتها م الموت فضلت متعلق ف حضن الوقت لما يفوت كان الوداع يشبه فراق الروح بتقول عشآن ترتآح .. ؟”.

“هتسيبني للأيام .. و يهون عليا انساك و تسيب ، ف نفسي وداع باين ف عينك إني مش صعبان عليكي اكيد طب ودعيني ، قبل اما تمشي و لو بحضن اخير انا كنت عآرف م البدآيه إنك .. ' محبتنيش ' و فضلت متعلق بحلم بعيد .. موصلنيش وقفت بكل ما فيا ، اراضي ف كبرهآ كإنه ذنبي مش ذنبها .. يارتني موتت ف وقتها من امتى دمعي كآن فرق ، كل اللي كان بيننا انتهى رجعلي عمري اللي اتسرق”.

تابع موقع تحيا مصر علي