عاجل
الثلاثاء 23 أبريل 2024 الموافق 14 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ويجز يتعرض للانتقادات بسبب أغنية "أميرة".. والفنان: "محدش يقولي أعمل اي اتبسطوا وسيبوني أتبسط"

ويجز
ويجز

تعرض مطرب الراب الشهير ويجز، لحملة هجوم شنيعة بسبب أغنيته الجديدة “أميرة” وذلك بسبب تشابه لحنها مع لحن أغنيته الشهيرة “البخت”، حتى علق أحد جمهور متعجبا: “البخت الجزء الثاني".

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير الهجوم على ويجز بسبب أغنية أميرة

الجمهور يهاجم ويجز بسبب أغنية أميرة

ويبدو أن ويجز هذه المرة خيب ظن جمهوره في أعماله، اذ لم تكن أغنية أميرة الذي طرحها منذ يوم عبر حسابه الرسمي بموقع الفيديوهات الشهير يوتيوب بالتعاون مع كلا من الموزع الموسيقي أش، جديرة بتوقعات الجمهور، لتبدأ السخرية عليه وعلى أغنياته، مطالبين بتوقفه عن الغناء اذ استمر في تقديم هذا اللون.

وكانت من بين تعلقات الجمهور على أغنية ويجز الجديدة أميرة: “ويجز شطب خلاص، الجزء التاني من البخت، لا ارجع للبخت تاني، ويجز دياب، ارجع اني يا ويجز، اي القرف ده”.

ويجز يرد على حملة الهجوم الذي يتعرض لها: مش انتو اللي تقوليلي أعمال اي ومعملش اي

وخرج مطرب الراب ويجز عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام من خلال خاصية “ستوري”، فقال: "نفسي الناس تجاهد نفسها وبعدين تيجي تجاهد عندي، مبادئك طبقهم على نفسك وبعدين أما الناس تقول هو ده المثال اللي بيحتذى به أنا هاجي أسألك انت ازاي عملت كدة عايز أتعلم المبادئ اللي عندك، غير محدش يقولي انت تعمل أو متعملش اي في حياتك اتبسطوا وسيبوني أتبسط”.

أغنية البخت تضع ويجز في الصدارة 

من ناحية أخرى، كانت قد وضع أغنية “البخت” مطرب الراب الشهير في صدارة مواقع التواصل الإجتماعي، والتي أتت كلماتها: عيني منها بشكل جدى  وتقيله مش تقلانه اتبخر سحرى ومش باجى على بالها ومفكرتشى انا بالى فيها بابا بالى مش ملكى بلعب البخت سالتها ورفضتنى استغربتها امال فين هيبتي حبيبي انا بضحك على خيبتي ياخى كنت ع الثبات وهزتنى واللى فات ده كان سحرى  مش باجى على بالها أن جت سيرتى انا بالى معاها مش ملكى قالت كلام قبل ماتشوفنى انا عارفنى صعب ومش مفهوم كلامى دبش أو مش موزون أو بتحب حد والبال مشغول مشوفتهاش ولا حد يلومنى ملاك برئ ولا انا مخدوع هى توتر ولا انا مهزوز طب اذاها حد والكل مرفوض ولا ايه القصة حبيبي فيدني واللي اذوك ياما حبيبي سيبني

اخلي الجاي ورود وشموع يتغنالها وبصوت مسموع ولا ايه القصة حبيبي فيدني واللي اذوك ياما حبيبي سيبني انسيك ماضي كله دموع ولا مقدرش اسيبك موجوع.. سحرتني ولا سحرلتي وعيون مش محتاجة تسرحلي.. مش عايزة تسبني بس سبتني.. والله ووقعت بفكر فيك كتير بالي عليك مشغول وأنا بيصعب عليا حالي وأنا بكتبلك كلام معسول بعيد عن عيني وياعيني مع غيري ومش مبسوط دا أنا أضيع عمري ياعمري وأحب حب مش مشروط.

تابع موقع تحيا مصر علي