عاجل
الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد رمضان يعلن تأجيل أغنيته الجديدة دوشة لهذا السبب

محمد رمضان
محمد رمضان

أعلن الفنان ومؤدي المهرجانات محمد رمضان عن تأجيل طرح أغنيته الجديدة “دوشة” والذي كان من المقرر طرحها اليوم الثلاثاء عبر حسابه الرسمي بموقع الفيديوهات يوتيوب.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير سبب تأجيل طرح أغنية دوشة لـ محمد رمضان

تأجيل أغنية دوشة لـ محمد رمضان

وخرج محمد رمضان ليكشف سبب تأجيل طرح أغنية دوشة، من خلال فيديو نشره عبر خاصية ستوري بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، ظهر به من داخل سيارته الفارهة وهو يقول: "سبب تأجيل دوشة أننا كنا هننزلها اغنية ولكن جاتلنا فكرة أننا نصورها، وانا في طريقي لتصويرها ".

محمد رمضان

محمد رمضان وازمته الأخيرة

وسبق وأن طرح محمد رمضان احدث أعماله الغنائية بعنوان “ما ركبش البسكلتة”، والتي رد خلالها على الحملة التي تعرض لها واتهم خلالها بالنشذوذ الجنسي، ولكن خرج رمضان ليرد على تلك الشائعات بطريقة مثيرة، فقال: “حبايبي الغاليين مساء الخير عليكم.. مش كل الإشاعات اللي بتطلع عليا بطلع ارد عليها لكن دي إشاعة ما يتسكتش عليها.. انتصارا لجمهوري وانتصارا لديني وانتصارا لبلدي وانتصارا لإسمي، وانتصارا للجيش اللي خدمت فيه.. فحسبي الله ونعم الوكيل في اللي ورا هذه الحملة، مش عشان حاجة لكن عشان خلاني أدخل أشوف الفيديو الصعب ده.. الله يقرفك يا شيخ.. جمهور الغالي محمد رمضان يركب فراري لكن لا مؤاخذة يعني ميركبش راجل”.

أغنية ماركبش البسكلتة لـ محمد رمضان

وجاء رد محمد رمضان الثاني على تلك الشائعات من خلال طرح أغنيته “ماركبش البسكلتة”، وهي  من كلمات وألحان الباور العالي، والفيديو كليب من إخراج عمر زكي، وجاء مطلعها: ““خد متخافش أنا لما بحضر أخض تضربني بصوت بحي نرد ازاي قطط في أسود بتعض هلعبها لوب .. لو راجل صد أنا في التواضع مقولكشي جاي اخطف انظاركوا وامشي عن نفسي ليه متكلمشي أنا عارف أن انتوا .. متغاظين .. أوي أوي .. متغاظين .. أوي .. أوي أنا عارف إن إنتوا .. متغاظين أوي .. طب تعرف تعمل كدة .. كدة .. كدة عالناهية بنلعب منهيبش طلعتوا إشاعة ومكلتش اضرب غيرها الطلقة مجتش كفاياك دولارات متبعزقهاش .. أوي متبعزقهاش ... أوي ... متبعزقهاش..  أوي أنا لما اتكلم أعلم اجيب م الأخر أصلي معلم أقول الكلمة الكلمة تعلم لو غابت مني هتتعتم زي ما اجيبها بسيبها أنا زي ما ارتبها بكركبها أنا في أي حتة بخش أقلبها .. كده طب تعرف تعمل كدة".

تابع موقع تحيا مصر علي