عاجل
الخميس 28 مارس 2024 الموافق 18 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

سالي عبد السلام بعد حفل زفافها: التحرش جبلي مؤمن ومش هزعل من ابتلاء ربنا تاني

سالي عبد اليلام وزوجها
سالي عبد اليلام وزوجها

أعربت الإعلامية سالي عبد السلام عن سعادتها بـ زواجها من مؤمن الباز، مشيرة إلى أن واقعة التحرش التي تعرضت لها هي من أوقعتها في ذلك الشاب.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير احتفال سالي عبد السلام بـ حفل زفافها

رسالة سالي عبد السلام للجمهور بعد حفل زفافاها

شاركت سالي عبد السلام عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، مجموعة صور وفيديوهات من زفافها التي أحيته أمس السبت، وعلقت عليها: “أخيرا اتجوزت حبي ان بعد الصبر جبر .. اللهم بارك بارك الله لنا وبارك علينا و جمع بيننا فى خير قصة فيلم والله يا ربي ورب ضارة النافعة ان موضوع المتحرش ده يجيبلي مؤمن ..مش هزعل تاني من ابتلاء يا ربي”.

سالي عبد السلام تحتفل بـ زفافها

وكانت قد احتفلت سالي عبد السلام بحفل زفافها في مساء أمس السبت بحضور عدد كبير من نجوم الفن والإعلام على رأسهم مفيدة شيحة، وسهرة جودة، ودعاء فاروق وشريف مدكور وغيرهم من النجوم وأحيا الحفل كلا من المطرب المتألق عمر كمال والكينج محمد منير، فضلا عن ظهور حياة الدرديري وتوفيق عكاشة بعد غياب دام طويلا.

وكانت قد تحدثت سالي عبد السلام عن حفل زفافها، فقالت في بث مباشر على صفحة الإعلامية سهير جودة: "لما أتخانق مع جوزي هروح أشتكيه في المحكمة؟ أنا حاسة إني مخضوضة لسه ومخطوفة كده والفستان تقيل أوي ومش عارفه العرايس بيستحملوا الفساتين ازاي كده".

وتابعت كاشفة عن وعدها لزوجها، فقالت: “هشيل مؤمن جوزي في عنيا وهبطل جنان وهسمع الكلام وأخد بالي منه، وفستاني من نيقولا جبران وبتمنى من الجمهور يدعولي".

سالي عبد السلام وقصتها مع التحرش

من ناحية أخرى، أعلنت سالي عبد السلام مؤخرا تعرضها للتحرش، فكتبت عبر موقع انستجرام: "ده واحد وانا قاعدة من شوية فى العربية ومنزلتش حتى بشرب كوفى انا و ريم صاحبتى فى البنزينة اللى جمب بيتى جه يستظرف "معاكى شاحن؟؟" رديت بكل ادب لا.. وداخل بدماغه يشوف !!.. بعدها انتى متضايقة ليه؟، قولتله حاجة متخصكش واتفضل امشى !.. لااااا متكلمنيش كدة!..قولتله اتفضل من هنا!.. مفيش!.. ولسه هيقل ادبه و يستظرف تانى..صورته فيديو

وتابعت سالي عبدالسلام سرد تفاصيل الواقعة قائلة: " لما الناس اتلمت بيقولهم كنت بطلب شاحن! الرجالة بقيت بتقوله هو معلش! السؤال هل هو العادى ان اى حد ممكن يكلم بنات و يستظرف و يدخل جوا العربية و عايزنا نسكت؟ ايه! احنا حصلنا ايه؟، السؤال بقى هو مين ده؟؟ وهل ده عادى؟.. فى بنات هتقبل ده عادى!! مجتمعنا شايف انه عادى؟ ولما اقوله امشى ميمشيش".

تابع موقع تحيا مصر علي