عاجل
الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مروان موسى لـ مصطفى كامل بعد قراره بوضع قواعد لفن الراب: معاك في أي حاجة هتقولها

مروان موسى
مروان موسى

حرص مطرب الراب الشهير مروان موسى الرد على قرار الفنان مصطفى كامل نقيب المهن الموسيقية بوضع قواعد لفن الراب، حيث أكد مروان على أنه يتفق مع مصطفى كامل في كل قرارته.

تحيا مصر  تعليق مطرب الراب الشهير مروان موسى على قرار الفنان مصطفى كامل نقيب المهن الموسيقية بوضع قواعد لفن الراب

حيث نشر مروان موسى مقطع فيديو له عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام” من خلال خاصية “إستوري”، قال فيه: “أنت عارف يسطا إن أنت أخويا، وكده كده إحنا معاك في أي حاجة هتقولها، أنا معملتش حاجة والله”.

ضوابط مصطفى كامل لأغاني المهرجانات

من جانبه، قال مصطفى كامل، خلال مداخلة هاتفية لبرنامج “مساء دي أم سي”، عبر فضائية “دي أم سي”، انه لا بد من وجود ضوابط لأغاني المهرجانات، معلقا  “لن أتحمل قرار منع مطربي المهرجانات بمفردي، وسأجتمع بمجلس الادارة وهدعو قامات كبيرة لبحث الأراء المختلفة حول أغاني المهرجانات”.

وتابع: “اللي هيلتزم بضوابط الغناء وهيحافظ على الفن المصري، هو اللي هيكون ليه الفرصة للغناء خلال الفترة القادمة.. بعيدًا عن رأيي الشخصي في أغاني المهرجانات دلوقتي بتكلم كنقب لمهنة عريقة، أنا هسمع لشيوخى وأساتذتي في المهنة عشان نحط قواعد للصح والغلط سواء لفن الراب أو المهرجانات.. أنا مش هقطع عيش حد ".

أخر أعمال مروان موسى

ومن الجدير بالذكر أن أخر أعمال مطرب الراب الشهير مروان موسى أغنية “سنتش” التي تم طرحها يوم 16 من شهر أغسطس الماضي، وتقول كلماتها: “الطريق للنهائي طريق لانهائي تكسب هايودوك عالملاهي بعديها نسكتشف الباقي وانا مش عارف، كل الخناق ده كان على إيه صدقني مش فاكر، بس موقفي وانا ثابت عليه واخد البيرك انا واخد البيرك أخدت الكاسين دول قدامي وسكرت مُودِي في العالي مِتعلق في السلك حاسس إني وصلت الملاهي والسيرك لوجو شركتنا مطبوع عالـ t-shirt نجمك عالدكة ومش ظاهر في الـsearch نكش وتلقيح لا لا مابياكلش وسط الحيتان وسط سمك القرش ليه دايمًا في طلوع النهار ببقى أنا صاحي وبتأمل في الماضي مركز في كل اللي ضاع، كل اللي راح مش شايف اللي قصادي وانا عارف مين معايا، ومين عليا وعينيا مليانة، مرازية وانا عارف كويس مين هايـ SNITCH إنتَ و زميلك Lilo, Stitch انا طاقتي لسه ماخلصتش انا كروتي لسه ماخلضتش”.

تابع موقع تحيا مصر علي