عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

كريم قاسم: الواحد بيصرف على الشغلانة كتير أوي.. ومرعوب من مسئوليات الجواز

كريم قاسم
كريم قاسم

أوضح الفنان كريم قاسم أنه ينفق كثيرًا على مهنته كممثل، مشيرًا إلى أنه توجد سنوات لم يحصد فيها أي أموال وخصوصا أثناء جائحة كورونا، حيث ظل لمدة 15 شهر لم يعمل بسبب تأثر صحته في ذلك الوقت بإصابته بفيروس كورونا المستجد.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات كريم قاسم

وقال كريم قاسم في حواره اليوم ببرنامج "أسرار النجوم" مع المذيعة إنجي علي على محطة راديو نجوم إف إم: "الواحد بيصرف على الشغلانة كتير أوي، أنا بقالي 15 سنة شغال وفيه سنين مكسبتش جنيه، وخصوصا سنة جائحة كورونا فضلت 15 شهر مش بشتغل، ومكنتش بحب النزول في الوقت دا، وقولت صحتي أهم، وكان دا باختياري طبعا، وخصوصا أني أصبت بكورونا وتعبت جدا فقررت عدم المخاطرة مرة تاني".

مشوار كريم قاسم الفني

ومن ناحية أخرى تحدث كريم قاسم في الحلقة عن مشواره الفني من البداية، حيث قال لـ برنامج "أسرار النجوم": "بعتبر نفسي في بداية الطريق الفني، ولسه قدامي خبرات كتيرة، رغم شغلي في المجال من 15 سنة، وأنا اتقالي من زمان بعد (أوقات فراغ) وكان عندي 19 سنة، المنتجين قالوا لي (انتشر يا كريم)، واتعرض عليا أفلام كتيرة ، ولكن وقفت مع نفسي وقولت ليه هحرق نفسي بدري بدري، ودا حصل مع نجوم كتيرة، وأنا نفسي أمثل لحد ما أوصل لسن الأستاذ حسين فهمي".

وتابع كريم قاسم: "وأنا لسه شاب وبتعلم، ومهم أعمل جوا مصر وبراها، والحمد لله حققت حلمي في كل دا، وبحس أني أخدت القرار الصح وأنا محرقتش نفسي فنيا، ولكن الأقلام التي أخذتها في حياتي جعلتني تقيل كممثل، ولم أرد أن يتم حصري في أدوار الكوميديا".

السر وراء عدم زواج كريم قاسم

وفي الحلقة ذاتها كشف الفنان كريم قاسم عن السر وراء عدم زواجه حتى الآن، حيث قال: “مرعوب من مسؤوليات الجواز، وعايز أكون ناضج النضوج اللي يخليني الزوج والأب المثالي، والحياة على الشخص لوحده أصبحت صعبة جدا، وفكرة تدخل مشروع الزواج الموضوع أصبح صعبا جدا”.

تابع موقع تحيا مصر علي