عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

محمد رمضان: ورثت ثقتي بالله من أهلي.. وما عاش اللي يخليني أعيط

محمد رمضان
محمد رمضان

تحدث الفنان محمد رمضان عن حزنه الشديد بسبب الهجوم الغير مبرر عليه، وكشف عن المواقف التي يمكن أن يبكى فيها، وذلك خلال لقائه مع الإعلامية اللبنانية ديانا فاخوري.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات محمد رمضان مع الإعلامية اللبنانية ديانا فاخوري

محمد رمضان: ورثت ثقتي بالله من أمي وأبويا

وقال محمد رمضان عن نشأته في أول الحلقة: أنا اتولدت في عائلة متوسطة وأغنياء النفس والأخلاق والقناعة ومنحوني كنوز بتمنى أقدر أورثها لـ ولادي وهي القناعة والكرامة وأشياء كتير غيرها أهلي كانوا لا يملكون غيرها واللي مع الخبرات شوفت إن ناس بتملك المال ولكن لا يملكون ما يملكه أبويا الراجل البسيط.

وتابع رمضان عن عائلته: وأي شخص أبوه وأمه ربوه يستطيع يكون أهم شخص على الكوكب.. وأنا أستطيع أواجه أي حروب وأحقق أي طموح في العالم لأني ورثت ثقتي بالله من أبويا وأمي قالت لي مفيش شيء ربنا ميقدرش يعمله.

محمد رمضان: كل ما بتقدم بقابل الأصعب 

وعبر محمد رمضان عن حزنه بسبب الهجوم الغير مبرر عليه، قائلًا: أنا واثق في ربنا وعلى يقين إن اللي خلق القمر وخلانا نرفع راسنا نشوفه هو اللي خلقني ومفيش مستحيل ودا مش معناه ندعي ربنا ومنعملش ونجتهد ونخطط والوعي قبل السعي.. ومن وأنا في مسرح المدرسة حلمت أكون نجم ورحلة الحياة مرة واحدة ولازم نتسلح قبل أي خطوة ما دام لسه قاعد في بيت أبوك وأمك ولسه بتحلم يبقى خطط وأدرس وشوف نقاط قوتك والحرب ضد نجاحي.. وكل ما بتقدم أكتر بقابل الأصعب، لأن السمك المفترس في عمق البحر.

محمد رمضان: الدنيا لا تحترم الجبان.. ولا عاش ولا كان اللي يخليني أعيط

واختتم محمد رمضان حديثه، قائلًا: مستحيل أبكي ولا عاش ولا كان ولا أحد يستطيع أن يبكي محمد رمضان إلا شخص بحبه.. واللي بيبكي مش محارب وأنا ممكن أبكي على فراق حبايب أو لو غبت عن زوجتي وولادي فترة طويلة وعمري ما أبكي في معركة وإلا هخسر والدنيا لا تحترم جبانًا.

تابع موقع تحيا مصر علي