عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

قبل انفصالهما.. هكذا كان يعامل حسام حبيب طليقته شيرين عبد الوهاب

شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب

كشفت إعلامية لبنانية عن الطريقة التي كان يعامل بها الفنان حسام حبيب طليقته النجمة شيرين عبد الوهاب، مشيرة إلى أنها كانت طريقة غير جيدة بالمرة.

تحيا مصر يرصد معاملة حسام حبيب لشيرين عبد الوهاب قبل طلاقهما. 

حسام حبيب يعاير شيرين عبد الوهاب 

قالت نضال الأحمدية، إن الفنان حسام حبيب كان يعاير طليقته الفنانة شيرين عبد الوهاب بأنها لا تتحدث اللغة الإنجليزية، وذلك في مقطع فيديو نشرته عبر موقع الفيديوهات "يوتيوب

قالت "الأحمدية": "نقطة مهمة كتيرة هحكيها للشعب المصري والعربي واللبناني، حسام حبيب كان بيعاير شيرين إنها مش بتعرف إنجليزي، حتى وصل إن يقنعها إن هي غلط إنها مش بتعرف إنجليزي، هي غلط يعني هي مين؟، إنها وحشة مبتعرفش إنجليزي

وأضافت: "بيطلع يتكلم إنجليزي، إحنا بنتعلم اللغة لإننا محتاجينها علشان نهرب من لبنان بعكس ما يحدث في مصر، حسام مبيعرفش التاء القصيرة من التاء المربوطة، شوفوا كتاباتوا، ما بيعرفش لغته، عقد شيرين، أحكي أنا وياها ليل نهار، أقسم بالله شيرين عندها ذكاء فطري، اللي يعرفها بس هو اللي يعرف ده

شيرين عبد الوهاب وإدمانها للمخدرات

وتعاني شيرين عبد الوهاب من أزمة صحية خلال الآونة الأخيرة، حيث ألزمتها أسرتها بالدخول إلى المستشفى من أجل تلقي العلاج، حيث تم الكشف عن كونها تعاني من إدمان المخدرات.

وكان كتب والد حسام حبيب عبر حسابه الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: "أنت بتقول لما رجعت ليها العربيه واحد بيشتغل معاها اخد العربيه اللي بخمسه مليون وقالها هابقي اديكي بيها شغل، وواحد محاسب تعرفه قريب شكالها حاله اعطت له 100 الف دولار وخلع، وانها بتكتب شيكات للناس علي بياض".

وتابع: "انت كده بتدي مبرر لاهلها ليحجروا عليها وبتطلعها انها سفيهه وعبيطه، وانا من معرفتي بها انها واعيه ونصحه.. بتيجي تكحلها تعميها، اسأل ابوك يقولك تقول ايه".

وأضاف: "كنت عايزك تشتغل وتصرف علي بيتك عشان تكبر في نظر مراتك وتحترمك.. اخدت مني مليون جنيه عشان تشطب فيلتك وما تعيشش في بيت مراتك وقولت هردهملك".

وأردف: ومن ساعه ما اتطلقت وأنا بصرف عليك، ورايح تقول لعمرو أديب وتهاجمني لتاني مره
انك ماتعرفنيش من 14سنه.. اه ما بتعرفنيش الإ للمصلحه وعشان تاخد فلوس".

تابع موقع تحيا مصر علي