عاجل
الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

نقل منى فاروق للمستشفى بعد تعرضها لـ وعكة صحية مفاجئة| صورة

منى فاروق
منى فاروق

أعلنت الفنانة منى فاروق تعرضها لـ وعكة صحية مفاجئة نقلت على إثرها لـ إحدى المستشفات، دون الكشف عن تفاصيل مرضها أو سببه.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير الحالة الصحية لـ منى فاروق بعد نقلها للمستشفى

نقل منى فاروق للمستشفى

شاركت منى فاروق صورة لـ يديها معلقة عليها محاليل، وكتب عليها، قائلة: “اللهم اني راضية بكل ابتلاء، وألم.. اللهم اجعله رفع درجات إلى فردوسك الأعلى”، جاء ذلك عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، من خلال خاصية ستوري.

منشور منى فاروق

منى فاروق وجدل إطلالاتها 

من ناحية أخرى، دائما ما تثير منى فاروق جدل وغضب متابعيها بـ إطلالتها وتعليقاتها المختلفة لهم، كان من بينهم إطلالة شببها البعض بـ قميص النوم، وخرجت منى فاروق في ذلك الوقت وردت على انتقادات الجمهور لها، فقالت: ""أنا بنت بتتكلموا في عرضي ليه؟ خافوا ربنا.. ما كل البنات بتلبس فساتين صيفي عادي .. يعني أنا حرة ليه نازلين فيا جلد ده ربنا بيسامح وبيغفر لعباده الذنوب، انتوا مزعجين جدا .. بس أنا ولا فارق معايا كلامكم أنا بعامل ربنا مش بعامل البشر .. بجد حسبي الله ونعم الوكيل في كل الناس اللي بتكتب عني بالكذب،  أنا في الأول والأخير بنت بتتكلموا في عرضي ليه ؟؟ خافوا ربنا شوية.. ربنا موجود وهيعوضني خير .. وأنا في حماية ربنا".

منى فاروق توجه رسالة لـ متابيعها 

هذا ووجهت منى فاروق رسالة لـ متابيعها قالت فيه: كنت واخدة إجازة من السوشيال ميديا الفترة اللي فاتت لاني كتت مخنوقة، وكنت ناوية أقفل الاكونت بس لقيت ناس كتير بتحبني وفي ناس كتير بيضيقوني لدرجة اني مش ببقى عايزة السوشيال ميديا تاني بس انا قاعدة على قلبكم.. وملكوش دعوة بحياتي خليكوا في حالكم عشان أنا مبخافش بخاف من ربنا بس.

يذكر، ان أخر أعمال منى فاروق مشاركتها في مسلسل أيام إلى جانب كلا من النجوم حورية فرغلي، شيرى عادل، وأحمد صفوت، وسلوى خطاب، وميدو عادل، ومحمود حجازى، ورياض الخولى، وندى موسى، مى القاضي، وحجاج عبد العظيم ولقاء سويدان، وسماح السعيد، حنان يوسف، صفاء جلال، محمد دسوقى ومحمد مغربى

تابع موقع تحيا مصر علي