عاجل
الأحد 29 يناير 2023 الموافق 07 رجب 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

مش باخد قد اللي بياخدوه المدرسين.. داليا مصطفى ترد على من هاجمها بسبب انتقادها لأسعار مدرسين السناتر

داليا مصطفى
داليا مصطفى

حرصت الفنانة داليا مصطفى الرد على كل من هاجمها بعدما انتقدت أسعار الدروس الخصوصية في السناتر التعليمية، وذلك خلال حوارها اليوم ببرنامج “يحدث في مصر”.

تحيا مصر يرصد تفاصيل رد داليا مصطفى على منتقديها

حيث قالت داليا مصطفى: “طب أنا بتشتم ليه.. اه ممكن يكون أجري كويس ومستوايا كويس بس أنا مش بتكلم عن نفسي بس، ومحدش ليه دعوة وأنا حرة واللي أنا عايزة أقوله هقوله”.

وتابعت: “مش كل الفنانين أجورهم عالية.. وأنا مالي أن فلان أو فلانة بياخدوا رقم قياسي، أنا ما بخدش الأرقام دي.. وأجري دلوقتي أقل من اللي كنت باخده من 7 سنين فاته.. ومش بوصل للـ 750 ألف جنيه في الساعة زي اللي بياخدوه بعض المدرسين في السناتر”.

داليا مصطفى غاضبة من اسعار الدروس الخصوصية

وفي وقت سابق، أحدثت الفنانة داليا مصطفى ضجة عريمة عبر مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، وذلك بعد تذمرها وغضبها من اسعار الدروس الخصوصية خاصة درس الكيمياء.

حيث شاركت داليا مصطفى فيديو عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام من خلال خاصية ستوري، تشكو فيه من اسعار الدروس الخصوصية، فقال: كنت بسأل صحبتي على درس الكيمياء لابني وحصلي صادمة جدا أما عرفت بالمبلغ اللي المدرس بياخده.. في الساعة الواحدة بياخد  700 و900 جنيه.

معايير اختيار داليا مصطفى لأعمالها الفنية

وسبق وأن كشفت داليا مصصفى معاير أختيار أدورها مشيرة  إلى أن والدها نصحها بأن تختار أدوارها بعناية حيث قال لها “مش عايز ابقى مكسوف ابو داليا مصطفى".

وتابعت: "مبحبش الحاجات اللي بتخلي شكلنا وحش، وشكل المصريين وحش، والواقع مش كده تمامًا، وإحنا بنظهر واقع مش لطيف، والواقع مشرق للغاية، ولازم نبرزه".

وعنورأيها في عمليات التجميل، قالت داليا مصطفى: “عمليات التجميل إن زادت عن الحد بتكبر مش بتصغر، مشيرة إلى أنها لو اتخذت قرارًا لا تغيره مهما كان”.

داليا مصطفى تتألق في الحرير المخملي

وتألقت داليا مصطفى في مسلسل "الحرير المخملي" المأخوذ عن رواية تحمل نفس الاسم "الحرير المخملي" من تأليف أميمة عز الدين، ويتناول مراحل زمنية مختلفة بداية من الثمانينيات مرورًا ببداية الألفية الثانية حتى وقتنا الحالي.

مسلسل “الحرير المخملي” بطولة مصطفى فهمي، وأحمد وفيق، وداليا مصطفى، ومها أبو عوف، وولاء الشريف، وهالة فاخر، وسامي مغاوري، وطارق صبري، أشرف على الكتابة أمين جمال، وسيناريو وحوار أحمد أبو زيد توفيق، وشادي أسعد، وحمدي التايه، وإخراج أحمد حسن.

تابع موقع تحيا مصر علي