عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ميرهان حسين عن أزمة مستشفى 57357: حاجة محزنة وكلنا لازم نقف جنبها

ميرهان حسين
ميرهان حسين

خرجت الفنانة ميرهان حسين لـ تدعم مستشفى 57357، وذلك بعد تهديدها بالغلق بسبب قلة التبرعات القائمة عليها، داعية الجمهور والقادرين بالتبرع لها.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير دعم ميرهان حسين لـ مستشفى 57357

ميرهان حسين عن مستشفى 57357: ان ليا شرف إني زرت المكان العظيم ده 4 أو 5 مرات

وقالت ميرهان حسين عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: أنا عامل الفيديو ده عن مستشفى 57357 اللي أنا شخصيا كان ليا شرف إني زرت المكان العظيم ده 4 أو 5 مرات، وكانت من أسعد أيام حياتي لأني كنت بشوف أمل حقيقي وقوة حقيقية، وأطفال بيتلقوا علاجهم على أعلى مستوى وفي مكان إحنا فخورين إنه موجود في مصر.

ميرهان حسين: حاجة محزنة ان الصرح العظيم ده يكون مهدد بالغلق

وتابعت: حاجة محزنة جدا إن الصرح العظيم ده يكون مهدد بالإغلاق أو إنها متستقبلش العدد الكافي من الأطفال المرضى ودي حاجة صعبة جدل، ودا بسبب المصاريف الزيادة وقلة الدخل والتبرعات، فياريت كلنا نقف جنبها في إن إحنا نتبرع.

ميرهان حسين تكشف عن نيتها في الإعتزال لأول مرة

من ناحية اخرى، كانت قد كشفت ميرهان حسين عن نيتها في الإعتزال لـ أول مرة، اذ كتبت: أنا اول مرة اقولها انا فعلا فكرت كتير جدًا اعتزل العمل في الفن لأني كنت شايفة اني مش متقدرة و اتظلمت كتير في هذا الوسط الذي لا يمنح النجومية حسب الموهبة لأ للأسف بيخضع كتير للعلاقات الشخصية و بيفرض ناس لا تستحق و يعطي فرص كبيرة لناس تكاد تكون معدومة الموهبة.

وتابعت: انا عانيت كتير من احساسي اني استحق فرص اكبر و اكثر تنوعًا في الوقت اللي كان بيتم اختيار شخصيات لأداء ادوار عظيمة لا تشبههم شكلًا و لا مضمونًا لمجرد صداقة فلانة بفلان و احتضان مصر لغير الموهوبين من جنسيات اخرى مع احترامي التام لأي جنسية و اي فنان او فنانة عندهم موهبة ولايقين في الادوار اللي بيقدموها و بيعملوا المجهود اللازم لأن التمثيل ده مش مجرد وقوف امام كاميرا لأ ده عمل شاق من التخيل و المذاكرة و التقمص و التحمل و الصبر و كل ده على أمل التقدير.

 

تابع موقع تحيا مصر علي