عاجل
السبت 21 سبتمبر 2024 الموافق 18 ربيع الأول 1446
رئيس التحرير
عمرو الديب

مي سليم عن فيلم التاروت: قاسي وبيطرح قضية جريئة.. وهذا سر اعتذار ناهد السباعي

مي سليم
مي سليم

تحدثت الفنانة مي سليم عن فيلمها الجديد التاروت، الذي يشارك به عدد من نجوم الفن من بينهم الفنانة سمية الخشاب، ومن المقرر طرحه قريبا في السينمات المصرية.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات مي سليم عن فيلم التاروت

مي سليم تكشف سبب اعتذار ناهد السباعي عن فيلم التاروت

وقالت مي سليم خلال لقائها ببرنامج the insider: الفيلم بيطرح قضية جريئة، والقضية لازم تطرح عشان الناس دي تعرف هي بتعمل ايه وقد اي بيأثرو في نفسية الأخرين الموضوع بشع ومؤذي.

وعن اعتذار ناهد السباعي عن المشاركة في العمل بسبب جرئته، فأكدت مي سليم، قائلة: واحنا بنصور في مشاهد كانت قاسية مش في الأفعال ولكن الكلام قاسي جدا جدا، وإحنا متحفظين إحنا بنعمل الفيلم ده.

تفاصيل فيلم التاروت

ويعد فيلم التاروت من بطولة سمية الخشاب، رانيا يوسف، ناهد السباعي، ومحمد عز، بجانب عدد من الفنانين ضيوف الشرف، منهم: أحمد التهامي، ومحمد خميس، ومحمد الشقنقيري، ويوسف منصور طفل الغزالة الرايقة، وكنزي رماح وسعيد يحيي، وتدور أحداث الفيلم في اطار تشويقى مثير ومن إخراج ابرام نشأت وتأليف معتز المفتي.

أخر أعمال مي سليم

وكانت أخر أعمال الفنانة مي سليم طرح أغنية “احنا كبنات”، من كلمات محمد مصطفى ملك، ألحان: محمود أنور، وتوزيع: محمد مجدي، التي حقتت نجاحات ليست بالقليلة منذ طرحها على موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، وتقول كلمات الأغنية: إحنا كبنات عارفين الدخلة الاولى كلها طيبة ورجولة ومحدش غيري هيحاسب فتقولي دة شخص مناسب هو فيه ناس كدة معقولة تدبسي فيه يظهرلك بعض حقايق تبتدي بمزاجي مش رايق يعملك فيها مجنون وفلوسي خلصت مديون دلوقتي انتي المسئولة، فتشيلي الشيلة والحجة بقيتي م العيلة تتخلي ازاي اصيلة لازم تلبسي البسي في الحيط احنا يا بنات مضحوك والله علينا واقل حاجة بترضينا نتصالح لو حصل ايه لو وردة بربع جنيه يحلو الكون في عنينا وهنعمل ايه يعني في صنف الرجالة في الكدب دماغه شغالة ياما شوفنا معاه اسافين في الاخر يعمل مسكين وبيصعب برضو علينا

 

تابع موقع تحيا مصر علي