عاجل
الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

وفاء مكي: مهاجمتش محمد رمضان.. ورفضت الظهور في فيلمه كضيفة شرف عشان دا مش مستوايا

وفاء مكي
وفاء مكي

كشفت الفنانة وفاء مكي حقيقة مهاجمتها للنجم محمد رمضان، وذلم خلال حوارها اليوم على موقع تحيا مصر.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات وفاء مكي عن محمد رمضان

حيث قالت وفاء مكي لـ موقع تحيا مصر: “أنا معرفش محمد رمضان علشان أهاجمه أنا بحب الوسط بتاعي.. وأنا أهاجمه بتاع ايه، دا واحد كان بيقول يا أستاذة احنا هنعمل مع محمد رمضان فيلم تيجي ضيفة شرف فيه؟.. روحت قولتلهم لا ياجماعة مينفعش أقل عن مستوايا وبقالي كتير مرجعتش ولما أرجع أرجع كدا؟”.

حقيقة مهاجمة وفاء مكي لـ محمد رمضان

وتابعت: “أنا بحب وسطي وبحب صحابي وبحب شغلانتي ومقدرش أغلط في حد فيهم لأني مشوفتش منهم غير كل خير والدكتور أشرف راجل محترم، ويوم ما رفعت السماعة وقولتله أنا أمي بتموت في المستشفى ومحجوزة وعايزة فلوس مرة أداني 20 ألف ومرة أداني 25 ألف”.

استغاثة الفنانة وفاء مكي

كما أعربت الفنانة وفاء مكي عن استيائها الشديد من عدم طلبها للمشاركة في أعمال فنية، وذلك خلال حوارها اليوم عبر موقع تحيا مصر.

حيث قالت وفاء مكي لموقع تحيا مصر: “أنا عندي أعمال تعدي الـ 86 عمل بطولة مطلقة.. أنا غيرت في قوانين مجلس الشعب عن طريق فيلم “لحم رخيص” اللي عملته أنا والجميلة إلهام شاهين، وكنت على مستوى الناس الكفئ زي سناء جميل والأستاذ جميل راتب”.

وفاء مكي تعرب عن ندمها بسبب تفضيل قصص الحب عن الزواج

وفي وقت سابق، كشفت الفنانة وفاء مكي خلال حلولها ضيفة على برنامج كلام الناس المذاع على قناة mbc مصر وتقدمه الإعلامية ياسمين عز، عن عروض الزواج التي عرضت عليها كثيرا في فترة شببها، معربة عن ندمها لـ عدم الموافقة عليها.

حيث قالت وفاء مكي خلال البرنامج: ناس كبار طلبوا أسيب الفن وأتجوزهم وعرضوا عليا ملايين، وكان فيه ناس بتحبني بس مكنش في وقت للحب، حياتي كلها كانت لشغلي وبس، كان شغلي أهم عندي وفي دماغي إنه مينفعش اضحى بالتعب ده".

وتابعت حديثها قائلة: "لكن دا نصيب في النهاية  ولو رجع بيا الزمن هاخد الفلوس وأتجوز لأن فلوس الفن معملتش بيها حاجة وابني والده توفاه الله، وجه بعد تعب وبحمد ربنا اني لحقت اني أجيب حتة عيل قبل ما اموت، ومانصحش أي بنت تعمل زي مانا عملت؟

تابع موقع تحيا مصر علي