عاجل
الثلاثاء 31 يناير 2023 الموافق 09 رجب 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

عبير صبري: ساعدوا الناس تلاقي شغل ووسعوا الديرة شوية الدنيا بقت صعبة

عبير صبري
عبير صبري

حرصت الفنانة عبير صبري على توجيه رسالة للمسؤولين في الفن وذوي المناصب المختلفة، وذلك تزامنا مع الأزمة الاقتصادية التي تمر بها مصر الأن بسبب زيادة سعر الدولار عن المعتاد.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رسالة عبير صبري للمسؤولين في الفن بشأن أصدقائها الأخرين

عبير صبري: في شباب طموح عايز يبدأ في التمثيل وبيكلمونا عشان يلاقوا فرصة

وكتبت عبير صبري عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: أنا بقالي شهور مش بدخل على الفيس بوك مجرد صور وخلاص بتتشير اتوماتيك من الانستجرام.

وتابعت: حبيت أقول كلمتين ورجاء لكل شخص مسؤول في مهنة الفن من أساتذتنا منتجين ومخرجين أرجوكم في منتجين فنيين كبار كان ليهم شغلهم من كام سنة وتوقفوا غصب عنهم  وفنانين كبار وشباب طموح عاوز يبدأ في التمثيل كل دول قعدين في بيوتهم وبيكلمونا نساعدهم  يلاقوا فرصه ييفتحوا بيوتهم ويصرفوا علي اولادهم.

 

منشور عبير صبري

عبير صبري: ساعدوا الناس إنها تشتغل وافتحوا أبوابكم لأسامي تانية

وتابعت: أرجوكم لو سمحتم ساعدوا الناس حرام خلوا الناس تشتغل افتحوا ابوابكم لاسامي تانيه وسعوا الدايره شويه عشان ربنا عشان الدنيا تمشي  الدنيا بقت صعبه علي الجميع ربنا يكفي الجميع شر القهر والعوز والاحباط..كل راعي مسؤول عن رعيته واللي في ايده منصب ولا شركه ولا غيره يساعد الناس ده واجبه تجاه مهنته وتجاه اهل المهنه الكرام.

أخر أعمال عبير صبري

يذكر، أن آخر أعمال الفنانة عبير صبرى مسلسل يوتيرن مع الفنانة ريهام حجاج،الذى عرض فى السباق الرمضاني 2022، وتدور أحداث مسلسل يوتيرن حول شخصية البطلة التي تتزوج بعدما كانت تعمل فى مجال الملاحة البحرية ، ويستعرض مسلسل يوتيرن علاقتها بزوجها ووالدها وصديق طفولتها ، وتتصاعد الأحداث بشكل كبير بعد حدوث ازمة بينها وبين زوجها .

شارك في بطولة مسلسل يوتيرن كلا من النجوم ريهام حجاج، عبير صبرى، توفيق عبدالحميد، محمد كيلاني، كريم قاسم، العمل من إنتاج شركة العدل، تأليف أيمن سلامة، العمل من إخراج سامح عبدالعزيز، وحقق العمل نجاح كبير خلال فترة عرضه، خاصة حلقته الأخيرة التي حازت على تفاعل كبير من نجوم الفن.

تابع موقع تحيا مصر علي