عاجل
الأحد 29 يناير 2023 الموافق 07 رجب 1444
رئيس التحرير
عمرو الديب

ياسمين عز تنصح الزوجات بالغزل المطبخي: اعمليله كيكة برتقان.. ولو سألك عايزة كام معلقة سكر قوليله كفايا لمستها

ياسمين عز
ياسمين عز

كشفت الإعلامية ياسمين عز عن غزل جديد عن غير المعتاد، وهو الغزل المطبخي والتي عرفته خلال برنامجها “كلام الناس”، المذاع على قناة mbc مصر، مشيرة إلى أنها ستخصص حلقة كاملة عنه.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير نصائح جديدة لـ ياسمين عز في كيفية التعامل مع الزوج

ياسمين عز: المرأة لو تناولت معلقة عسل يوميا هتبعد عن الطبيب مابالك انت جنبك برطمان العسل

وقالت ياسمين عز: في دراسة اتعملت في كندا عن حاجة صحية في الجسم المرأة اذا تناولت معلقة عسل يوميا كفيلة انها تبعدك عن الطبيب مابالك انت جنبك برطمان العسل.. مصدر النحل عند ربنا خلقلنا الزوج والسكن والمودة والرحمة.

وتابعت: أما تغازلي جوزك ابتكري بنصحك بالغزل المطبخي زي انك تعمليله كيكة برتقان ولوبيناولك كوباية الشاي ويسألك عن السكر قوليله كفاية ان انت لمستها بايديك يحبيبي.. بلاش تعملي لجوزك التقليعات الجديدة بلاش كيكة العجل جوزك بيحب كيكة القرص.

واختتمت ياسمين عز حديثها: جوزك اديله نفسك ودهبك وفلوسك ولبسك.. انتو كيان واحد مفيهاش حاجة لو انتي أغنى منه فتديله.

ياسمين عز وتصريحاتها المثير للجدل

يذكر، أن أخر تصريحات ياسمين عز المثيرة الجدل كانت عن عزومة الزوجة لـ أهلها، فقالت: بلاش أما جوزك يقبض تبدأي تغنيله كل الناس غرباء إلا أنت أنت شمسي وقمري بلاش الجو ده عشان الغنا مش بيطلع الا وهو بيعد  المرتب، وعايزين نحميكي من الحسد بلاش عزومات، لو بنت خالتك بتاكل كتير هتاكل في يومين خزين التلاجة اللي الراجل بيتعب فيه فرافقا بجوزك، لكن اعزمي حماتك عشان هي بتحبك وبتحب ابنها هتيجي وايديها مش فاضية بتيجي بخيرات ربنا هتملالك التلاجة، الحماة حنينة مع انها معزمة المفروض تيجي وايديها فاضية، حماتك هتفيديك مش بنت خالتك متعزميش اهلك وقاريبك اليومين دول.

استدعاء ياسمين عز للتحقيق

هذا وسبق وأن أصدرت نقابة الإعلاميين بيان يفيد استدعاء ياسمين عز للتحقيق، جاء فيه: أصدر طارق سعده نقيب الإعلاميين قراراً بإحالة ياسمين عز مقدمة برنامج كلام الناس بقناة mbc مصر للتحقيق معها فيما هو منسوب إليها من مخالفات مهنية وقانونية.

وتابع البيان: وقال نقيب الإعلاميين القرار جاء بناء على توصيات المرصد الإعلامي التابع للنقابة بالإضافة إلى الشكاوى العديدة التي وردت إلى النقابة من جهات كثيرة ما اضطر الى استدعاء ياسمين عز للتحقيق معها في مخالفتها المهنية والقانونية.

تابع موقع تحيا مصر علي