عاجل
الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

معاك لانش بوكس ولا نسيته.. الجمهور يسخر من إطلالة محمد رمضان الأخيرة

محمد رمضان
محمد رمضان

شارك الفنان محمد رمضان فيديو جديد له عبر صفحته الرسمية بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، ظهر خلاله بـ إطلالة غريبة حازت على سخرية عدد كبير من متابعيه.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير أحدث ظهور لـ محمد رمضان 

محمد رمضان في أحدث ظهور له

وظهر محمد رمضان بـ سويت شيرت أسود، وبنطلون أسود مشجر بالأصفر، وكوتش أحمر كما ارتدى حقيبة باك سمراء.

ونالت إطلالة محمد رمضان على سخرية عدد من رواد السوشيال ميديا، اذ جاءت تعليقاتهم: ايه يسطى البنطلون ده؟!، الشنطه دي فيها الساندويتشات، جبت اللانش بوكس ولا نسيته.. وغيرها من التعليقات الساخرةز

تكريم محمد رمضان في مهرجان الأقصر

من ناحية أخرى، أعنلت إدراة مهرجان الأقصر للسينما الأفريقية عن تكريم الفنان محمد رمضان في دورته المقبلة، التي من المقرر أن تنطلق في يوم 4 من شهر فبراير الجاري، واعرب محمد رمضان عن سعادته بهذا التكريم، فكتب عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: "أكتر شيء بيفرحني هو تكريمي من بلدي الغالية مصر .. بدايةً من ٢٠٠٩ جائزة أفضل ممثل عن فيلم إحكي يا شهرزاد من مهرجان إسكندرية السينمائي الدولي إلى تكريمي من مهرجان الأقصر للسينما الأفريقية يوم ٤ فبراير ٢٠٢٣".

أخر أعمال محمد رمضان

وكانت أخر أعمال محمد رمضان الفنية طرحه لـ اغنية “ على وضعنا”، والتي اتت كلماتها: يا أبو مخ تخين ومقفل متحسبهاش سيبها زي ما تمشي تمشي متوقفهاش ومهما يقولوا يا قلبي يقولوا ما يغلبوناش إحنا في حته وانتوا في حته إحنا الواحد منا بستة نركن كله كله عالدكة إحنا ملوك في أي حتة معانا من الكاش وكتير من الكاش مفيش ببلاش عادي عالعادي متصدعناش الحاجة لو سهلة متلزمناش على وضعنا لحد ما نقابل ربنا ولا حد فيكوا في يوم هزنا ومهما تقولوا لا مش زينا شوفنا اللي ميتشافش وانا جامد ايوة انا مبخافش يا اللي حدفتوا عليا الطوب بكرة هحدفكوا بالدبش لسه متخلقشي حد يحاسبنا غير ربنا لسه متخلقشي حد يفكر يتعرضلنا لسه متخلقشي زينا زينا على وضعنا لسه متخلقشي حد يفكر يدخل ارضنا مهما بنعلى منعيشهاش ولاد أصول منكبرهاش قد القول مش أي كلام مش عالفاضي.

تابع موقع تحيا مصر علي