عاجل
السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

قبل خضوعها لعملية جراحية.. ياسمين غيث لجمهورها: مش عارفة هرجع تاني أمتي

ياسمين غيث
ياسمين غيث

وجهت الفنانة ياسمين غيث رسالة مؤثرة إلى جمهورها، وذلك أثناء تواجدها في المستشفى قبل خضوعها لعملية جراحية جديدة لإزالة ورم سرطاني.

تحيا مصر يرصد لكم رسالة ياسمين غيث لجمهورها

ياسمين غيث: مش عارفة هرجع تاني أمتى

ونشرت ياسمين غيث صورة لها من داخل المستشفى عبر حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام وعلقت: أنا داخلة عملية كبيرة ودقيقة، ٨ الصبح بإذن الله العملية، هكون في المستشفي من النهاردة، مش عارفة هعرف أرد عليكم أو هرجع لكم تاني إمتى، عارفة أنكم في ضهري من غير ما أطلب، بس لو في يوم كنت مصدر أمل أو أي نوع من أنواع السعادة ليكم، محتجاكم النهاردة تدعوا ليا، سامحوني لو زعلت حد فيكم في يوم من الأيام، عمري ما كنت أقصد أزعل حد، وأنا مسامحة أي حد زعلني أو أذاني بقصد أو بغير قصد، بحبكم قوي و بتمنالكم زي ما بتتمنولي.

رسالة ياسمين غيث لجمهورها

وتابعت: إستودعت نفسي و إبني و جوزي و أخويا و أمي و أبويا و أهلي كلهم و أصحابي الله الذي لا تضيع عنده الودائع... إستودعتكم كلكم الله يا ضهري و سندي و عيلتي الكبيرة قوي التانية الذي لا تضيع عنده الودائع...
إستودعت الله بيتي و كل حاجة في حياتي الذي لا تضيع عنده الودائع...استودعتكم الله، لا إله إلا الله محمد رسول الله.

الحالة الصحية لـ ياسمين غيث

وكانت قد أعلنت الفنانة ياسمين غيث عن خضوعها لعملية جراحية دقيقة لإزالة ورم كبير، ومهاجمة السرطان لها بعد أن تعافت تمامًا منه، وكشفت ياسمين غيث عبر فيسبوك إن حالتها تتطلب عملية خاصة وأن حجم الورم كبير ولم يستطع الأطباء إزالته عن طريق التدخل بالمنظار.

وكتبت ياسمين: "يا رب اللهم خير لي واختار لي، يا رب نجيني وهونها عليا، واشفيني واشفي كل مريض، خلاص الدكاترة أجمعوا أني لازم هعمل العملية قريب، وهتكون open chest مش منظار، حجم الورم أكبر من أنه يتشال بمنظار ربنا اختار لي ده، وأنا راضية والله بس أنا خايفة.. هقول لكم قبلها بإذن الله، ادعولي كتير، ألف حمد وشكر ليك يا رب على كل حال".

تابع موقع تحيا مصر علي