عاجل
الخميس 09 مايو 2024 الموافق 01 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

كريم العدل: مفيش جزء تاني من مسلسل أزمة منتصف العمر ومتوقعتش ردود الفعل

أزمة منتصف العمر
أزمة منتصف العمر

تحدث المخرج كريم العدل مخرج مسلسل أزمة منتصف العمر عن كواليس المسلسل، كما كشف عن مقياس نجاح المسلسل بالنسبة له.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات المخرج كريم العدل

وقال كريم العدل خلال استضافته في برنامج يحدث في مصر والذي يقدمه الإعلامي شريف عامر ويعرض عبر قناة أم بي سي مصر: بحس بنجاح المسلسل بالجدل اللي حصل عن العمل والناس كلها بتتكلم عليه والنجم ممكن الناس تتكلم على نجاحه كممثل أما لو الناس اتكلمت عن المسلسل ككل بيرجع لشكل العمل وتركيبته.

كريم العدل: مكنتش متوقع نجاح مسلسل أزمة منتصف العمر من أول حلقتين

 وتابع كريم العدل: مبسوط جدا برد الفعل ومتوقعتش النجاح بس تمنيته عشان توقعنا ان النجاح ميبقاش من أول حلقتين.

كريم العدل: كنا بنحاول نقدم المسلسل بشكل راقي

وكشف كريم العدل: مسلسل أزمة منتصف العمر كذا قصة حقيقة قرأتها على النت وربطناهم ببعض وكانوا أشخاص ملهمش علاقة عن بعض وربطناهم ببعض وكنا بنحاول نقدمه بدون ابتذال وبشكل راقي.

وتابع: مسلسل أزمة منتصف المر كان أحسن وأكتر مشروع مستريح فيه على مستوى الإنتاج والتمثيل والتصوير وكل حاجة بسبب أن احنا كنا مرتبين كل حاجة.

كما تحدث كريم العدل عن تقديم الأعمال على المنصات وقال: شغل المنصات أريح بكتير، وكمان بيبقى فيها مساحة من الحرية وبتخلص المسلسل وتسلمه والمنصة بتعرضه في الوقت المناسب واحنا مخلصين المسلسل من شهر 5 وكنت حابب ينزل في الشتا.

وعن الانتقادات التي واجهت المسلسل قال كريم العدل: الدراما أزواق لكن مينفعش حد يشتم شخص بذاته وأنا كنت بلاقي ناس بتشتمني بأهلي وبتغلط فيا.

تصريحات الفنان كريم فهمي

وفي نفس اللقاء تحدث الفنان كريم فهمي عن شخصيته في مسلسل أزمة منتصف العمر وقال: مسلسل أزمة منتصف العمر بيتناول قضية شائكة جدًا وكان يهمنا نقدم شيء مختلف وكل الشخصيات في المسلسل كانت حقيقة وفيها الخير والشر، و مشهد خيانة فيروز وعمر مش هو سبب الجدل ولكن في موضوعات مهمة كتي، ومسلسل ازمة منتصف العمر مأخوذ من قصص حقيقة.

تابع موقع تحيا مصر علي