عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

علي لطفي شاكرًا جمهور الأهلي.. ويؤكد: كنت قادر أخد حقي ومردتش لأني بمثل كبير إفريقيا

تحيا مصر

حرص علي لطفي حارس مرمى الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، على توجيه الشكر لـ جمهور المارد الأحمر، على خلاف مساندتهم له بعد أحداث مباراة الجولة الماضية أمام فريق الهلال السوداني، التي جمعت بين الفريقين بدوري أبطال إفريقيا، وانتهت بتفوق العنصر السوداني بنتيجة هدف دون رد.

تعليق علي لطفي

ونشر علي لطفي، الذي انتشر له مقطع فيديو وهو يتعرض لـ الضرب من جانب أحد العناصر المتواجدين بالجهاز الفني لفريق الهلال السوداني، استوي عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “انستجرام”، وكتب: “ السلام عليكم، ماكنتش حابب أتكلم عن الموضوع ده خالص، بس حالة الحب اللي شوفتها من جمهور مصر المحترم كله، وجمهور النادي الأهلي بالذات اللي هيفضل فوق رأسي وصاحب الفضل عليا وعلى كل واحد بيتشرف بانتمائه للنادي الأهلي”.

وأضاف: “ وبخصوص اللقطة اللي انتشرت على مواقع التواصل الاجتماعي، حابب أقول بس إني مش ضعيف،؟ وأقدر أخد حقي من أي حد وأنا طول عمري متربي على إني أحترم المحترم وأشيله فوق دماغي والغير محترم أعرف أتعامل معاه كويس أوي وأخد حقي بالذوق أو بالعافية بس أنا في اللقطة دي ماكنتش بمثل  نفسي بس، أنا بمثل مصر وكبير إفريقي وحديث العالم الكروي كله بعد الأداء المشرف بشهادة جميع كل نقاد الكرة في العالم أمام أحسن نادي في العالم ريال مدريد”.

وتابع: “ كنت عارف  إن العبون  كلها هتبقى علينا لاسميا إن دي أول مباراة لنا بعد كأس العالم للأنديةوكمان هي أول مباراة لنا في مستهل مشوارنا الإفريقي”.

واستكمل: “ بس زي ما قولت، الأجواء كانت مشحونة وأي رد فعل مني، كان ممكن يتاخد بشكل تاني، خاصة إننا طول عمرنا متربيين على إن مصر والسودان وطن وشعب واحد، لكن حالة الشحن اللي قابلناها هناك من قلة موتورة كانت غير طبيعية من لحظة وصولنا، وهتافات الجماهير المعادية لينا طوال اللقاء بالرغم من إن الكاف أعلن أنها مباراة بدون جماهير، ولكن دي مش منطقتي وفيه مجلس إدارة قوي عارف يحافظ على حقوق النادي”.

 

تابع موقع تحيا مصر علي