عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خاص|هند عاكف عن ترشيحها للمهن التمثيلية: زملائي اللي نصحوني اترشح ونفسي أخدم النقابة

هند عاكف
هند عاكف

اعربت الفنانة هند عاكف عن سعادتها البالغة، وذلك بعد تكريمها في مهرجان الأفضل بين الأفضل، الذي أقيم مساء أمس، كما كشفت هند عن سبب ترشحها لنقابة المهن التمثيلية.

تحيا مصر يرصد لكم تصريحات هند عاكف

وقالت هند عاكف في تصريحات خاصة لموقع تحيا مصر: أنا انهاردة سعيدة بتكريمي في مهرجان الأفضل بين الأفضل وبشكر رئيس المهرجان وكل الناس اللي ساعدوا في  إنشاء هذا الحدث وجمهوري اللي صوتولي عشان اتكرم عن مجمل أعمال.

هند عاكف: رشحت نفسي للنقابة عشان أخدم زمايلي

وكشفت الفنانة هند عاكف عن سبب ترشيحها لنقابة المهن التمثيلية وقالت: حبيت ارشح نفسي لمجلس النقابة عشان اخدم زمايلي والنقابة طبعا دي عمل عام وانا قعدت 6 سنين اخدم في المجتمع المدني والعمل العام.

وتابعت: أنا كنت مركزة تركيز كلي في شغلي بعد رجوعي الفترة اللي فاتت لكن بعض الزملاء نصحوني أني ارشح نفسي وأتمنى ربنا يوفقني ويقدرنا كلنا سواء أنا ربنا وفقني ونجحت أو لا.

انتخابات نقابة المهن التمثيلية

أعلنت  نقابة المهن التمثيلية أسماء المرشحين في مجلس إدارة النقابة، وذلك خلال الانتخابات المقبلة المقرر إقامتها يوم 3 مارس، ويتنافس على مقعد المجلس في انتخابات التجديد النصفي كل من: حكمت عاطف وعلي كمالو وعفاف رشاد ومحمد عاشور ولقاء وسويدان وأشرف طلبة وهند عاكف وأحمد بدير ونهال عنبر وإيهاب فهمي ومحمد صلاح آدم وصلاح طافش.

هند عاكف تدعم وفاء مكي

وكانت قد حرصت الفنانة هند عاكف على دعم الفنانة وفاء مكي بعد تصريحاتها الأخيرة بشأن عدم مشاركتها في أعمال فنية منذ فترة طويلة، واستغاثتها بالرئيس عبد الفتاح السيسي لحل مشكلتها، وقالت هند عاكف عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": قضية جيل بالكامل، أحب أضم صوتي لصوتك يا وفاء،  ادعم الفنانه وفاء مكي وادعم كل زملائي وجيلي بجد اللي اتظلم وقاعد في البيت حرام وعيب قوي اللي بيحصل ده هو لازم نطلع نتكلم ونشتكي ونشرح ظروفنا وأسرار بيوتنا علي السوشيل ميديا عشان نشتغل من المسؤل عن ذلك ولامتي هيستمر الوضع الغلط ده احنا جيلنا تعب كتير وشال مسلسلات واعمال فنيه كتير ناجحة.

تابع موقع تحيا مصر علي