عاجل
الأربعاء 24 أبريل 2024 الموافق 15 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

هاني فرحات عن حفل الذكريات: صاحي النهاردة مكتئب لأن الحلاوة دي خلصت.. وبدأت اشتغل عليه من شهرين

هاني فرحات
هاني فرحات

أعرب المايسترو هاني فرحات عن سعادته البالغة من المشاركة في حفل الذكريات، الذي تم إقامته أمس في المملكة العربية السعودية، بحضور عدد كبير من نجوم ونجمات الفن، للاحتفاء بالموسيقار هاني شنودة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات هاني فرحات في أسرار النجوم

وقال فرحات خلال مداخلة هاتفية له ببرنامج أسرار النجوم: أنا اتصدمت لما عرفت إن هاني شنودة الموسيقي الرائع اللي عامل الموسيقى التصويرية لأفلام عظيمة زي المشبوه وشمس الزناتي وهو اللي عامل زحمة يا دنيا زحمة لأحمد عدوية، هذا الرجل مؤثر جدا، وقولتله بعد الحفلة أنت تستاهل أكتر من دا بكتير، وكان سعيد بشكل غير طبيعي".

كواليس حفل الذكريات

وتابع: أنا النهاردة صاحي مكتئب لأن الفرحة والحلاوة دي خلصت، واستمتعت بوجود فرقة زي كايروكي وموهبتهم وعمرو دياب ومنير وغناهم سوا، ومفيش أحلى من كده فخر، كانت راسي في السماء بسبب وجود الفنانين الرائعين الكبار دول.

واستكمل: وبدأت اشتغل على المشروع دا من شهرين، وأحب أشكر الموسيقي محمد العشري اللي عمل دمج رائع لموسيقى هاني شنودة وأخرجها باحترافية، أنا أكتر واحد محظوظ وسعيد أني كنت جزء من المشروع دا.

إلهام شاهين: الفن المصري هو الفن العربي لكل الأوطان العربية

وفي وقت سابق، أعربت الفنانة إلهام شاهين عن شدة سعادتها بـ حفل ذكريات مع الموسيقار هاني شنودة، الذي أقيم في مساء أمس الأربعاء في موسم الرياض السعودي.

وكتبت إلهام شاهين عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام: “ألف مبروووك تكريم الفنان الكبير هانى شنوده . . حفل رائع ملئ بالمشاعر الجميله .. إستمتعنا بغناء محمد منير و عمرو دياب و أنغام و أحمد عدويه و مصطفى حجاج و مى فاروق و منى عزيز .. الفن المصرى هو الفن العربى لكل الوطن العربي”.

تجربة حسن الرداد في حفل الذكريات

كما أعرب الفنان حسن الرداد عن سعادته بحضور حفل الذكريات، وقال الرداد: الأجواء كانت أكتر من روعة والناس كلها كانت سعيدة.. الحفلة كانت منظمة على أعلى مستوى والناس كلها كانت موجودة بحب عشان تشوف اللحظة دي، وأنا من ملايين الناس اللي تربت على مزيكا هاني شنودة واتأثرت بيها، خصوصا الموسيقى التصويرية للأفلام الرائعة والخالدة في تاريخ السينما عندنا".

تابع موقع تحيا مصر علي