عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أكمل رسلان: شيرين وحماقي أخدوا ألحان أغاني ليا وعمري ما عاتبت

أكمل رسلان
أكمل رسلان

كشف المطرب أكمل رسلان عن استخدام عدد من المطربين الأخرين لـ ألحان أغنياته في بعض أغانيهم، وكان من بين هؤلاء المطربين أحمد سعد وشيرين عبد الوهاب.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات أكمل رسلان في كلام الناس

أكمل رسلان: شيرين عملت نفس لحن أغنية بسنة

وقال أكمل رسلان خلال حلوله ضيفا على برنامج كلام الناس المذاع على شاشة قناة dmc: “اللي بيخصل معايا توارد خواطر أوي بس فيه كتير أخدوا ألحان أغنياتي، شيرين مثلا كنت عامل أغنية مش بعيد وهي بعدها بسنة عملت كل حب الدنيا ليا في قلبي ليك”.

أكمل رسلان: ألحان أغنية أنا بعترفلك لـ رامي صبري واخدها مني

وتابع: “وأغنية قادر أكمل مسروقة من بعد الحب ده كله يا غالي نفس اللحن بالظبط، ودي بتحصل معايا كتير وأنا مش بعاتب وفيه ناس زمايلي كتير جدا ومش برفع تليفون أقولهم انتو واخدين مني أغاني، رامي صبري مثلاأخد لحن أغنية أنا بعترفلك عجباني من أغنية ليا بس رامي صبري مقولتلوش والأغنية نجحت معايا ونجحت مع رامي صبري وحماقي بردو كذلك و مش بيبقى قاصد ممكن يكون تشبع بأغنية”.

أخر أعمال رامي صبري

من ناحية أخرى، حقق رامي صبري نجاحات كبيرة من خلال أغنية “فاكر نفسك هدية”، والتي أتت من كلمات أحمد علي موسى، ألحان مدين، توزيع ومكس وماستر جلال حمداوي.

وتقول كلماتها: “عنها المركب مامشيت تغرق وانا هبقى راضي وفارقني مع السلامة مش فارقة يعني عادي خد بس الباب في إيدك لو خارج من حياتي واتأكد وانت ماشي إن الباب اتقفل، مبروك طوبتك رميتها وياك مفيش أمل خليت البعد عنك على قلبي زي العسل فاكر نفسك هدية مبعوتة من السما وانت أذية وأسية .. زيك زي العمى والله يكون في عونه اللي تكون من نصيبه واتعود من الليلة دي تسمع مني الحقيقة وانسى أطبطب وادادي أو اجاملك لو دقيقة من الليلة دي المعاملة وياك ودي الطريقة كتر خيري إني صابر طول الوقت اللي فات لو واحد تاني غيري كان سابك من سكات أو بدري ياعيني بدري كان اتجنن ومات".

تابع موقع تحيا مصر علي