عاجل
الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أمير طعيمة عن سعد لمجرد: مشوفتش منه حاجة وحشة وهو في أزمة اتمنى يخرج منها

أمير طعيمة
أمير طعيمة

انتفض عدد كبير من الجمهور خاصة المصريين لـ حذف أغنية “من أول دقيقة”، الذي تعاون بها سعد لمجرد مع الفنانة إليسا، وكانت من كلمات الشاعر المصري أمير طعيمة.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات أمير طعيمة عن سعد لمجرد بعد مطالبات حذف من أول دقيقة

أمير طعيمة عن سعد لمجرد: مقتنعين بفنه وتعامله معانا

ورد أمير طعيمة على تلك المطالبات فقال خلال حلوله ضيفا على برنامج et بالعربي: “الناس مش عارفين يفصلوا حبنا لـ سعد، بموجب علاقتنا بيه بموجب اللي شوفناه منه، بموجب اقتناعنا بفنه وتعامله معنا، أنا عمري ما شوفت من سعد حاجة وحشة، هو في أزمة كبيرة أتمنى أنه يخرج منها على خير، من غير ما يكون في أي ظلم للأى طرف”.

نجوم دعموا سعد لمجرد

ولم يكن أمير طعيمة وحده الذي دعم سعد لمجرد، فخرجت المطربة شذي، وقالت في تصريحات تليفزيونية: "سعد أعرفه كصديق وهو خلوق جدا ومحب جدا، وأتصور كل الوسط الفني بيقول نفس الكلام اللي أنا بقوله، لما تعرفت على سعد، عرفت انه إنسان خلوق جدا وحبوب، ويحبه كل الناس في الوسط، هتستنى الاستئناف، أنا أكيد ضد العنف وضد الاغتصاب، هذا الشئ ممكن يحصل لأي حد، احنا كلنا ضد العنف، بس في نفس الوقت إن هذا الشئ يحصل من إنسان قريب منك وتعرفين أخلاقه فتستغربين، قلبي يقول مؤامرة موجودة بمكان، مو أعرف".

أمير طعيمة وزوجته

من ناحية أخرى، أثارت جيني طعيمة الجدل حول علاقتها بـ أمير طعيمة فكتبت عبر حسابها بموقع فيسبوك: السادة الصحفيين والأصدقاء اللي بتسألني في إيه وما بردش ومش هرد، الكلام واضح  وكل الأطراف كويسة وقمة الأحترام المتبادل.. مفيش كلام أحب أقوله ولا هقوله غير كده، الحياة عمرها ما بتقف علي طرف وبتستمر ويبقي الود.. الحمد لله في كل حاجة، الكلمة اللي بتخرج طلقة أستحمل خروجها.

بعدها خرجت  واعتذرت أمام الجمهور وعبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”، موجهة رسالة تهنئة له بـ عيد الحب، فكتبت: كل سنة وأنت الحبيب وكل حاجة حلوة، ولو زعلتك آسفة أنا بكل قوة بعتذر حقك عليه يا ملكي عيد حب وإحنا بخير.

تابع موقع تحيا مصر علي