عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

البلوجر سارة محمد: الأعمى الحقيقي أعمى القلب وقدرت أعرف معادن الناس بعد اللي حصلي

سارة محمد
سارة محمد

ظهرت البلوجر سارة محمد في فيديو شاركته عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي فيسبوك، رفقة إحدى أصدقائها، ووجهت خلاله رسالة للجمهور عن أزمتها المرضية التي أصابتها.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات البلوجر سارة محمد في اول ظهور لها بعد أزمتها الصحية

تصريحات سارة محمد بعد ازمتها الصحية

وقالت سارة محمد خلال الفيديو: “إن الانسان يكون كفيف مش معناة إنه يكون عنده إعاقة احنا نقدر نعمل كل حاجة والأعمى الحقيقي أعمى القلب”.

وتابعت: “بعد اللي حصلي قدرت أعرف معادن الناس كويس جدا ومين اللي بيحبني واللي كان بيشتغلني”

صديقة سارة محمد لها: انتي جميلة وهفضل دايما جنبك

وبعدها ظهرت وهي في أحضان صديقتها وتغني لها أغنية “أجدع صحاب”، ووجته صديقتها رسالة مؤثرة لها، قالت فيها: “سارة جميلة جدا ومفيش أي حاجة اتغيرت فيها والناس كلها بتحبها، وهي حبيبتي وصحبتي وأغلى حاجة في حياتي وأنا جنبك مهما حصل ومش هسيلك أبدا، ومامتك جميلة، الدنيا دي مش حاجة دي دار اختبار وهتدخلي الجنة من غير حساب ودي نعمة من نعم ربنا عليكي”.

من جانبه ردت سارة محمد عليها، وقالت: هي دي اللي طلعت بيها من الدنيا.

تصريحات البلوجر سارة محمد مع ريهام سعيد

وفي وقت سابق، تحدثت البلوجر سارة محمد عن تفاصيل حياتها بعد الحادثة التي تعرضت لها وإصابتها بالعمى، وذلك خلال لقاء لها ببرنامج صبايا الشمس مع المذيعة ريهام سعيد.

حيث قالت سارة: مش عايزة أقول أي حاجة، بس خلاص بقى بطلوا تتكلموا عني وتطلعوا إشاعات، أنا رافضة أني أقول أي حاجة، وبشكر كل الناس اللي بتدعمني وبتقول كلام كويس، وبقولهم انتوا حسنتولي نفسيتي كتير، ومكنتش متخيلة أني هلاقي ناس كتير كدا بتحبني ومهتمة بمرضي.

وتابعت سارة: عايزة أقول أن عمرو الوحيد هو اللي عندي 24 ساعة، مش بيسبني، عمرو الوحيد هو اللي تثقه في أي حاجة هو بينزلها، لأنه مش بينزل حاجة من غير ما يكون معرفني، وهو قاعد في بيتنا وقاعد مع أهلي.

تابع موقع تحيا مصر علي