عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

فنانة شهيرة.. تعرف على ضيف برنامج رامز نيفر إند اليوم

رامز نيفر إند
رامز نيفر إند

ضيف برنامج رامز نيفر إند اليوم.. تحل الفنانة عارفة عبد الرسول ضيف برنامج رامز نيفر إند اليوم، في تمام الساعة السادسة والربع مساءً على شاشة تلفزيون قناة إم بي سي مصر.

تحيا مصر يرصد تفاصيل ضيف برنامج رامز نيفر إند اليوم

عارفة عبد الرسول في رامز نيفر اند

وسبق وأن كشفت الفنانة عارفة عبد الرسول عن عدم معرفتها بمقلب رامز جلال 2023، الذي يأتي بعنوان “رامز نيفر اند”، ومن المقرر عرضه على شاشة قناة mbc مصر.

وكتبت عارفة عبد الرسول عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: “من حلقة رامز وأنا مصدومة، أنا مش ممكن أكدب عليكم ، ماكنتش أعرف بجد وهاحكى التفاصيل والكواليس بعد إذاعو الحلقة الأول”.

وتدور فكرة برنامج رامز جلال حول مقلبين في مدينة ملاهي، إحداهم على ثور، والأخر في لعبة في الجو، وتتعرض اللعبة لـ كسر ما يضع الضيف في خطر السقوط من اللعبة، ومن هنا تبدأ لحظات الخوف والفزع على وجوه ضيوف برنامج رامز نيفر اندد لـ رامز جلال في رمضان 2023.

عارفة عبد الرسول تشيد بالفنانة مريم الجندي

وعلى الصعيد الآخر، وجهت الفنانة القديرة عارفة عبد الرسول نصيحة للفتيات، متخذة من الفنانة مريم الجندي بطلة مسلسل بالطو مثال يحتذى به.

كتبت عارفة عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: في مسلسل بالطو احنا كممثلين ماكناش احنا، بس كنا احنا، وفي كلمة قالهالي المخرج عمر المهندس على جنب كده، لما كان بيعمل الكاستينج للمسلسل داخ عشان يلاقي بنت شبهنا من طبقة متوسطة، ومن مدينة في الريف تبقى دكتورة في وحدة صحية في أرياف برضه، كل البنات لاعبة في شكلها وتاتو وشفايف وحواجب، كلهم دكتور تجميل واحد عامل قالب واحد.

وتابعت: وقع الاختيار على مريم الجندي، مش عشان هى بنت محمود الجندي ولا أخت أحمد الجندىي، ولا عشان هى ممثلة كويسة رغم أنها ممثلة ممتازة، ولاعشان كانت في ورشة أستاذنا خالد جلال ولفت لفة حلوة على المسرح، اتكحرتت يعني، كل ده مكانش سبب لترشيحها للدور، السبب كان شكلها العادي، بنتنا مننا، صرخة مكتومة من قلبي للبنات، أرجوكم حبى شكلك اللي ربنا وهبه لك، مناخيرك كبيرة شوية وماله دي ميزة، سنانك معووجة مايضرش دي ميزة، أرجوكم كونوا عاديين.

تابع موقع تحيا مصر علي