عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

روجينا عن أشرف زكي: لو فضلت عمري كله أشكره مش هيكفي

أشرف زكي - روجينا
أشرف زكي - روجينا

كشفت الفنانة روجينا عن تفاصيل دعم زوجها الفنان أشرف زكي لها في تجربة مسلسل ستهم، وذلك خلال لقائها مع المذيعة بوسي شلبي عبر شاشة تلفزيون قناة تن.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات روجينا عن زوجها

دعم أشرف زكي لزوجته

حيث قالت: لو فضلت عمري كله أشكره مش على اللي عمله معايا طول حياتي بس على مسلسل ستهم، مش هيكفي.. أشرف زكي كان مؤمن بمشروع مسلسل ستهم، وكان دافع لينا كلنا في الوقت اللى كنا محبطين وشايفين أن العمل بيضيع، هو كان بيدعمنا.

وتابعت: أشرف زكي دافع قوي للنجاح وكان بيقولي -لما أحس بإحباط- هتنجحوا وخليكوا في الفن وابعدوا عن المشاكل وركزوا في الفن بس ومسلسل ستهم هينجح.

روجينا: نزلت برومو ستهم بدري عشان أثبت اني موجودة

وسبق وأن تطرقت روجينا بالحديث عن تشابه مسلسل ستهم مع مسلسل تحت الوصاية لـ منى زكي، فقالت: “الفرق بين المسلسلين لبس ثوب الرجال وده يخلي مفيش اي تماس بينهم، وأنا كنت معلنة عنه من أخر يوم في رمضان اللي فات وعملت البرومو بدري عشان أقول ان ده مشروعي اللي مكملة فيه ولن ولم اتراجع”.

وتابعت: “منى زكي عشرة عمر وأجدع صاحبة في حياتي ومنى زكي ضحة بالمشروع ده عشاني وقالتلي انتي أبدى مني، ومنى زكي ليها جمهورها وليها محبينها والمستفيد والمستمتع الجمهور، هيتفرجوا على ثقل منى زكي”.

حقيقة مرض عبلة كامل

وعلى الصعيد الآخر، كشف الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية، تفاصيل اعتزال الفنانة عبلة كامل للفن، وحقيقة إصابتها بسرطان الثدي وعلاجها في إحدى المستشفيات.

وتابع أشرف زكي خلال لقائه مع الإعلامية أميرة بدر ببرنامجها “VIP” المذاع على شاشة “هي”: أعوذ بالله مافيش الكلام ده، الفنانة الكبيرة عبلة كامل زي الفل، وبتواصل معاها وبنقعد نتكلم ونهزر ونضحك، وهي صديقة عزيزة وعظيمة وبنعتبر نفسنا أكتر من إخوه.

وأضاف أشرف زكي: عبلة أخدت قرار أنها تبتعد، تواصلت معها وقت مهرجان الدراما أنا ودكتور يحيى الفخراني، وهي رفضت، ولو تعبانة أكيد كانت قالتلي، وقولتلها ترجع عشان خاطري قالتلي مش حابة وخاطرك على عيني.

تابع موقع تحيا مصر علي