عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مصطفى كامل يطرح أحدث أعماله الغنائية بعنوان ابن المحظوظة

ابن المحظوظة
ابن المحظوظة

طرح الفنان مصطفى كامل أغنيته الجديدة “ابن المحظوظة” وذلك عبر حسابه الرسمي بموقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”، ومن المقرر أن تحقق نسب مشاهدات عالية.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تفاصيل أغنية ابن المجظوظة 

تفاصيل أغنية ابن المحظوظة

وأتت أغنية ابن المحظوظة من كلماته وألحانه وتوزيع موسيقي باسم منير وميكس وماستر أحمد جودة.

وجاءت كلمات أغنية ابن المحظوظة: بتـدق زى الـرصاص  على بت زي القمر.. واطعم من الموزه اه يا محظوظ يا ابن المحظوظه يـا قلبي، ورجعت صغير السـن  يـا قلبي..  عــمال تـشـتاق وتحـن يـا قلبي.. ورجعت صغير السن يـا قلبى.. عــمال تـشـتــاق وتـــحـن ام العيون قمرات  شـوياك على الجـمـرات خلت عجوز كركوبه   رجع شقى وعطـاط ام الخـدود ناعـميـن  جـت قلبت الموازيــن واحنـا اللى قايلين توبه  حالفين تلات طلاقات دلـع الستـات جـرك غــرك  قـلبـك تمـسـاح  ونـزلت برجلك بحر الهوى وعامل سـباح زى ما حوا غوت ادم وكل التفاح وانا اللى فاكـرك خلاص.

مصطفى كامل في رامز نيفر اند

يذكر، أن أخر ظهور لـ نقيب المهن الموسيقية كان من خلال  حلوله ضيفًا على برنامج لمقالب “رامز نيفر إند” الذي قدمه رامز جلال في شهر رمضان المنقضي، وحازت الحلقة على انتقادات عدد كبير من الجمهور خاصة وأن هذا البرنامج لا يليق بـ نقيب الموسيقيين.

ورد مصطفى كامل على هذه الانتقادات فقال: “أنا مش بتاع السبوبة، انا معرفش المقلب، انا عارف أني رايح لرامز بس معرفش نوع المقلب، واختلفنا اكتر من ٢٠ يوم وتدخل حد حبيبي وقالي أنتي روحت وصورت فحرام عليك، مصطفى كامل أكتر واحد حافظ على مهنة الموسيقيين”.

أخر أعمال مصطفى كامل    

ويذكر، أن أخر أعمال مصطفى كامل طرحه لـ أغنية “وأنا بتفرج”، على موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”، والذي أتت كلماتها: وأنا بتفرج على كل الصور. اللي أنا وأنت أتصورناها كنا قلوب عايشينها، وراميه الدنيا وراها بزعل اوى من قسوة روحنا. وعلى الأيام الحلوة اللي أحنا ضيعناها وأنا بتفرج. على شكل الفرحة اللي قلوبنا كانت عيشاها وإبتسامتنا اللى إحنا. بأيدنا ودعناها بزعل اوى من نفسى ومنك. إيه معناها يا خساره كل الأحلام يا خساره اتقلبوا الآم. يا خساره مروا الأيام وبنندم على ذكراها. يا خساره لا ندم ح يفيد يا خساره مبقاش بالأيد. يا خساره كان درس شديد لقلوبنا اللي ظلمناها. ذكرياتنا الحلوه دايما بتنادينى لسه عايشه مهما بتمر السنين.

تابع موقع تحيا مصر علي