عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أنا ست وميرضنيش أجيب سيرة واحدة.. طليقة حسن شاكوش: معرفش ازاي الكلام في الأعراض مباح

حسن شاكوش وزوجته
حسن شاكوش وزوجته وطليقته

أعربت الراقصة سلمى مجدي، طليقة مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش عن غضبها من الزج باسمها في أزمة حسن شاكوش وزوجته ريم طارق خاصةً بعدما تطور الأمر ووصل إلى التشهير والإساءة بالسمعة.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات جديدة من الراقصة سلمى مجدي

طليقة حسن شاكوش: محدش يحط اسمي في التريند المؤذي ده تاني

وكتبت سلمى مجدي عبر حسابها الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: “ايه كمية القرف الي انا شوفتها دي لو سمحتو محدش يحط اسمي ف الترند  دا تاني انا هزرت شويه وبس معرفش ازاي الكلام بقا ف الأعراض مباح كده انا ست ف الاول وف الاخر  وميرضينيش ابدا ولا يرضي ربنا الكلام ف سيرة واحده بالطريقه دي سواء اعرفها أو معرفهاش دا  شيء مؤذي جدا”.

لا يتوفر وصف.
منشور سلمى مجدي

طليقة حسن شاكوش وأزمته مع زوجته ريم طارق

وكانت قد تفاعلت سلمى مجدي مع أزمة حسن شاكوش وزوجته من بدايتها، حيث سخرت من أنباء تعديه عليها بالضرب وطردها من المنزل، فقالت: “جماعه هو الطلاق ملوش ساجده".

وبعدها كتبت: بصت لربنا وعنيها كلها دموع وحاطه ايدها على قلبها من الوجع وقالتله يارب ارزقه باللى شبهه يخلص منه.. عدى وقت كبير ونسيت الدعوة دي ونسيت الشخص نفسه بس ربنا مكنش ناسي وجابلها حقها في الوقت اللي شافه مناسب  وخلاص كده هي سامحت.

وكانت أخر تصريحاتها عن الأمر هو هجومها على زوجة حسن شاكوش بطريقة غير مباشرة، حيث قالت: “انا لساني صعب ووحش بلاش تبعتو ناس تكتب كومنت أو تبعتلي رسايل انا كل دا بعلق بهزار وسخريه ع موضوع عام كل الناس بتتكلم فيه لكن أنا مش طرف اصلا واكبر من اني اخش ف معارك نسائية فهمتي يا أم ساجدة”.

أزمة حسن شاكوش وزوجته ريم طارق

يذكر، أنه بدأت أزمة حسن شاكوش وزوجته ريم طارق بـ تحرير الأخيرة محضرًا ضد مطرب المهرجانات، وذلك داخل قسم شرطة أول أكتوبر، حيث اتهمته بسرقة مشغولاتها الذهبية وطردها من المنزل، وكان بلاغ ورد لضباط مباحث قسم شرطة أول أكتوبر من ربة منزل تتهم زوجها حسن شاكوش المطرب، بالاستيلاء على أموالها وسرقة ذهبها وإيصال أمانة مؤخر الصداق، وعفش الزوجية بعد نشوب خلافات بينهما، وطردها من المنزل وتهديدها بالطلاق.

تابع موقع تحيا مصر علي