عاجل
الأربعاء 08 مايو 2024 الموافق 29 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حسن شاكوش عن أزمته مع ريم طارق: اتحسدنا بسبب الفرح ومش هتكلم عن عرضي

حسن شاكوش وريم طارق
حسن شاكوش وريم طارق

خرج مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش للحديث عن أزمته مع زوجته ريم طارق، التي تصدرت مواقع التواصل الإجتماعي المختلفة في الفترة الماضيةن حيث لم يمر شهرين على زواجهم حتى انتشر نبأ طردها من المنزل.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات حسن شاكوش عن أزمته مع ريم طارق

حسن شاكوش: اللي حصل معايا أنا وريم حسد لأن الفرح بتاعي لازم يتحسد

وقال حسن شاكوش خلال لقائه مع قناة رؤيا مصر: اللي حصل معانا  أنا وريم حسد، لأن الفرح بتاعي أكيد لازم يتحسد، ده انت نفسك ممكن تحسد نفسك، وأكيد فرحي اتحسد وكلنا اتحسدنا والحمد لله على كل شيء.

وتابع حديثه: أي حاجة شخصية مش هينفع أتكلم فيها لأن في الأول والآخر لو اتكلمت هتكلم على عرضي ودي حاجة شخصية بيني وبين بيتي، دي مسائل شخصية ويا ريت اللي ما يعرفش حاجة ما يتكلمش، لأن أنا اللي عايش وأنا اللي شايف كل حاجة ومحدش عارف حاجة.

حسن شاكوش: ياريت اللي يتكلم يقول كلمة حق

ووجه حسن شاكوش رسالة للجمهور بشأن أزمته مع زوجته ريم طارق: يا ريت اللي بيتكلم يقول كلمة الحق في الأول والآخر اللي هتعمله هيقعد ليك ولعيالك وطالما مشافتش حاجة ماتتكلمش، لأن لو ظملت هتتظلم في أعز ما ليك، فاتقي الله في عيالك وفي نفسك وفي بيتك وما تتكلمش على حد ما دخلتش بيته.

ازمة حسن شاكوش وريم طارق

يذكر، أنه بدأت أزمة حسن شاكوش وزوجته ريم طارق بـ تحرير الأخيرة محضرًا ضد مطرب المهرجانات، وذلك داخل قسم شرطة أول أكتوبر، حيث اتهمته بسرقة مشغولاتها الذهبية وطردها من المنزل، وكان بلاغ ورد لضباط مباحث قسم شرطة أول أكتوبر من ربة منزل تتهم زوجها حسن شاكوش المطرب، بالاستيلاء على أموالها وسرقة ذهبها وإيصال أمانة مؤخر الصداق، وعفش الزوجية بعد نشوب خلافات بينهما، وطردها من المنزل وتهديدها بالطلاق.

بينما تقدم حسن شاكوش في البلاغ لضباط مباحث قسم شرطة أول أكتوبر، مشيرا إلى أن زوجته قامت بالاستيلاء على مبلغ مالي وهرب من المنزل، وذلك بعد ما قامت بالكشف عن طردها من منزل حسن شاكوش.

تابع موقع تحيا مصر علي