عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

بيلبس هدوم حريمي.. أماني تطلب الخلع: زوجي غير سوي وسلوكه غير طبيعي

فتاة - أرشيفية
فتاة - أرشيفية

جوزي مش طبيعي وبيلبس هدوم حريمي.. بهذه الكلمات سردت أماني مأساتها مع زوجها، حيث تقدمت بدعوى خلع في محكمة الأسرة بالطالبية للهروب من سلوكيات وأفعال زوجها الغير سوية.

زوجة تطلب الخلع من زوجها 

وروت أماني لـ تحيا مصر، مأساتها مع زوجها قائلة «تقدم زوجي للزواج مني زواج صالونات، وذلك بسبب أن عمره 30 عاما، ويري أنه قد تقدم به العمر، فكان يرفض من الأساس فكرة الزواج، ولكن مع ضغوط أسرته وافق على ذلك وتقدم للزواج مني، وبالفعل وافقت أسرتي وتمت تلك الزيجة، وتزوجته ومن البداية كانت المأساة».

وقالت أماني في قصتها مع زوجها «بعد الجواز حياتي مكنتش طبيعية زي أي زوجة، جوزي ده كان بيرفض يقرب لي ومكنتش فاهمة ليه بيعمل معايا كده، وتصرفاته كانت غريبة في البيت لدرجة أن المرات اللي لمسني فيها معدودة، كان بيقعد شهور مايلمسنيش».

أماني: زوجي غير سوي وأفعاله مش طبيعية

وتابعت أماني قائلة «وفي يوم من الأيام إكتشفت بداية المصيبة اللي أنا وقعت فيها، وأنا ساعتها كنت بلاقي أن كل اصحابه رجالة فقط وكل الفيسبوك رجالة فقط، وكنت بقول لنفسي يمكن ملتزم ومالوش في العوج ده، لكن لقيت محادثات بينه وبين رجالة وفيها كلام خارجة جدا مقدرش أقوله ولا أتكلم عنها وفيها صور وفيديوهات».

وأضافت أماني «ولقيت جوزي مشترك في جروبات على التلجرام - تعارف رجالة - ومكنتش فاهمة إيه ده، لحد ما في يوم شوفته لابس ملابس حريمي وبيتفرج على فيديوهات المتحولين جنسيا، ومن اليوم ده وأنا عرفت سلوكه الغير طبيعي ومخلتهوش يلمسني».

أماني: بيلبس هدوم حريمي ويكلم رجالة

وأختتمت أماني قائلة «ذهبت للمحامية نهى الجندي المحامية بالإستئناف وطلبت منها رفع قضية خلع على زوجي، بسبب إني زهقت منه ومن تصرفاته لأني حاسة إني عايشة ميتة مش باخد حقوقي وبيتعصب عليا ويشتمني ويبهدلني، وعشان المؤخر كان بسيط والطلاق كان هيطول طلبت الخلع عشان أهرب من سلوكه وأفعاله».

وبالفعل تقدمت المحامية نهى الجندي المحامية بالإستئناف بدعوى خلع إلى محكمة الأسرة في الطالبية، تطلب فيها خلع الزوجة من زوجها، وذلك بعد شكوى أماني منه بأن افعاله وسلوكياته غير سوية.

تابع موقع تحيا مصر علي