عاجل
الجمعة 29 مارس 2024 الموافق 19 رمضان 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تنطق الشهادتين.. ظهور صادم لـ دينا مراجيح من داخل المستشفى قبل وفاتها

دينا مراجيح
دينا مراجيح

انقلبت السوشيال ميديا في الساعات القليلة الماضية نبأ وفاة دينا مراجيح عن عمر ناهز الـ 32 عام حزنا على وفاة والدتها، حيث تركت خلفها طفلين كانت تحاول رعايتهم بكل الطرق الممكنة.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير ظهور صادم لـ دينا مراجيح قبل وفاتها

دينا مراجيح على جهاز الأكسجين

وتداول أصدقاء دينا مراجيح فيديو لها عبر حسابتهم الرسمية بمواقع التواصل الإجتماعي المختلفة وهي داخل المستشفى على جهاز أكسجين وعلى وجهها على علامات الإعياء الشديد وتحاول تنطق الشهادتين.

دينا مراجيح
دينا مراجيح

ويذكر، أن هذا الفيديو صورته لـ جمهورها في يوم 9 من شهر مايو الماضي، وذلك لطلب الدعاء لها بالشفاء، حيث كانت تعاني من ضيق التنفس لمدة 3 شهور.

وفاة دينا مراجيح

وحزن عدد كبير من رواد السوشيال ميديا على وفاة دينا مراجيح حيث كتب أحدهم: فاكرين دينا مراجيح إللي تقريبا مفيش حد ف مصر متريقش عليها او اتنمر عليها.! بنت فقيرة بسيطة مش متعلمة معندهاش أي إمكانيات في الحياة ؟ دينا ماتت من شوية حزنآ علي امها وحزنا علي ولادها إللي مش عارفة تربيهم علي حد قولها بعيدا عن المحتوى اللى كانت بتقدمه.

كلامها كله على إنها عايزة تأكل عيالها.. تعاطف الجمهور مع دينا مراجيح بعد وفاتها

وتابعت: البنت دى كان اقصى  طموحها انها تأكل عيالها زى ماكانت دايما بتقول البنت دى ضحية دولة زيها زى ملايين  فى وضعها مش متشا فين اصلا . البنت دى  لما جالها دور كومبارس فى مسلسل هتعمل مشهد ولا اتنين طلع نقيب الفنانين حاربها هو والممثلين اصحاب الفضيلة  الاطهار الأخيار علشان هى فقيرة  والفقير ريحته وحشه يع  محدش فكر يساعدها . كانت هتعمل ايه زيادة عن اللى بيعمله محمد رمضان 

واستكملت: كلامها عن انها كل اللى عاوزاه تاكل ولادها وماتعملش حاجه حرام دا فى رقبة اى حد كان يقدر يساعدها  ويغير حياتها ورفض بس مفيش   عدل كانت عاوزة تأكل عيالها ياشوية ظالمين ربنا يرحمها ويغفرلها ويجعل مثواها الجنة ويتولاي ولادها الصغيرين.

تابع موقع تحيا مصر علي