عاجل
الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

ويجز يطرح أغنية جديدة بعنوان الدنيا ايه.. تعرف على كلماتها

ويجز
ويجز

طرح مطرب الراب ويجز أغنية جديدة له بعنوان الدنيا ايه، عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات العالمي يوتيوب، وقد حققت الأغنية منذ طرحها وحتى الآن أكثر من 119 ألف مشاهدة.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أغنية الدنيا ايه

كلمات أغنية الدنيا ايه

وجاءت كلمات الأغنية، كالآتي: “الدنيا ايه غير كام جدع بمسي عليه غير كام حسود تودي عليه، معايا ما يكفي اجبي عليك، الدنيا ايه غير كام جدع بمسي عليه غير كام حسود تودي عليه معايا ما يكفي اجبي عليك ايدي طايلة وبتوصل تعاديني دغري هتتحسر وبتفصل M1000 فيها اول متعصب فيها تاني ع الحامي انا ع المارد الالماني فين الكترة ف الغفلة الليلة بيقعوا واحد ورا التاني”.

“زهقت من اللي فيها وايه اللي فيها جراوي مقدرش ائذيها مقدرش اوسخ لبسي بيها ف منفضلها ومقضيها ياما قولنا الجيهة واتشرفنا بيها علمتني ازاي ابيعك واشبح ع المكنة السريعة قديم ف الشغلة راسك متودكش سكتنا الغاز سراديب وراسك متكفكش كله عندك علي القد وعندي كله علي الكف”.

نقابة الموسقيين: ويجز لن يستطيع إقامة الحفل

وسبق وأن ردت نقابة المهن الموسيقية على تجاهل مطرب الراب ويجز قراراته، وترويجه لحفله المقرر له يوم 28 من شهر يوليو في مركز المنارة في التجمع الخامس.

وأكدت النقابة أن ويجز لن يستطيع أن يُقيم الحفل لأنه لم يحضر إلى النقابة، بالإضافة أنه لم يوقع على الاقرار الخاص بالنقابة.

وأوضحت نقابة المهن الموسيقية أن الشركة لم تسدد رسوم إقامة الحفل مع تجديد الاشتراك السنوي كما اسلفنا وقيمته ٢١٥٠٠٠ جنية، كما أنه ليس لديه تصريح لإقامة الحفل.

تصريحات ويجز مع عمرو اديب

وعلى صعيد آخر، حل مطرب الراب الشهير ويجز، ضيف على برنامج الحكاية الذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب على قناة mbc، وذلك على هامش حفلته الغنائية مع أنغام، التي أتت بعنوان "ليلة صوت مصر" ومن أبرز تصريحاته:

  • اي جملة ممكن تبقى أغنية يعني ممكن حد يقول جملة عجبتني اكتبها واظبطلها القافية.
  • لما تكون الجمل متلغبطة في الأغنية فهي بتوصف حالة التشتت اللي بنعيشها.
  • اي حد مش مستوعب اللي انا بعمله اديني فرصة واسمعني يمكن تتبسط.
  • بحاول أعمل حاجات مختلفة ومتنوعة عشان ارضي جميع الاذواق.
  • الست هي نص المجتمع وبراحة شوية على البنات لأننا ضاغطين عليهم.
تابع موقع تحيا مصر علي