عاجل
السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

خالد عليش يوجه رسالة مؤثرة لابنته: بحاول بكل الطرق عشان أشوفك

خالد عليش وابنته
خالد عليش وابنته

حرص المذيع خالد عليش على توجيه رسالة مؤثرة لابنته ميما، يعرب فيها عن مدى اشتياقه لها، ومحاولاته لرؤيتها بكل الطرق، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات خالد عليش عبر إنستجرام

رسالة مؤثرة من خالد عليش لابنته

وكتب خالد عليش خلال خاصية استوري: ربنا عالم اد ايه أنا بحاول وبجتهد وبضغط بكل الطرق اللي في أيدي عشان أعرف أشوفك.. وعلاقتي بيكي تكون علاقة صحية بالود أو بالقانون ولا حاجة جايبة نتيجة.

وتابع: يمكن أكون مش موفق في طريقة تعاملي مع المشكلة بس يكفيني أني بحاول.. خايف أزهق بس ربنا يقدرني وإن شاء الله آجلا أم عاجلا كل حاجة هتتحل.

خالد عليش: ليه بنعتبر الأب حنفية فلوس فقط

وسبق وأن طالب المذيع خالد عليش بسرعة تطبيق قانون الأحوال الشخصية الجديد، حتى يتثنى للأب رؤية أطفاله بشكل أفضل، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك.

وكتب خالد عليش: مش قادر أفهم ايه سبب تأخير قانون الأحوال الشخصية الجديد.. المطلوب بسيط جدا.. الأب يقدر يشوف ابنه ويصطحبه ويبقى لوحدهم مش تحت رقابة الام في مكان لايليق.

وتابع: ايه الصعب في أن أب يشوف اطفاله يومين في الاسبوع ويعيش الطفل رعاية مشتركة بين الأب والأم المنفصلين، ليه بنعتبر الأب حنفية فلوس فقط أدفع وأنت ساكت وأخبرك تيجي ساعتين تلاتة في مركز شباب تشوف طفلك زي المسجون.

واضافت: ليه في إصرار لتقليل دور الأب المنفصل في حياة أطفاله حتى في المدرسة ميعرفش يشوفهم وبالقانون.. فيه عمر بيمر من الأب والطفل مش هيرجعو تاني.

تهنئة خالد عليش لزوجته بعيد ميلادها

وعلى صعيد أخر، حرص المذيع خالد عليش على تهنئة زوجته مريهان عمرو بمناسبة عيد ميلادها، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”.

حيث نشر خالد عليش صورة له رفقة زوجته، وعلق عليها قائلًا: “طبعا بدون الكلام الملزق.. عيد ميلاد مرمورة صديقتي.. والصورة دي قادرة تقول أنها مصدر سعادة مش عادية ليا وكل الناس اللي يعرفوها طول الوقت.. ربنا يديم روحك الحلوة، وكل سنة وأنتي أحلى واحدة”.

تابع موقع تحيا مصر علي