عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

تامر عاشور لـ رامي جمال: أنت أخويا وصديقي.. وعايز الـ 15 جنيه بعد إذنك

تامر عاشور
تامر عاشور

حرص المطرب تامر عاشور على توجيه رسالة خاصة إلى المطرب رامي جمال، وذلك من خلال منشور عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام.

تحيا مصر يرصد تفاصيل أحدث منشورات تامر عاشور عبر إنستجرام

رامي جمال وتامر عاشور 

وكتب تامر عاشور: أنت أخويا وصديقي ودخلت بيتنا أنت وأخواتك وكلنا بنحبكم ومعزتك عندنا كبيرة من أصلكم وتربيتكم، ومفيش كلام يقدر يوفي العشرة ولا كلام يوفي أن حقيقي كل ما أنزل المنصورة في حفلة أخوات رامي اللي بيبقوا معايا طول الوقت ودا أصل وتربية ربنا يخليكم لبعض ويوفقكم ويعينك يا صديقي، الـ 15 جنيه بس يا ابن عمي بعد إذنك.

وجاء ذلك المنشور بعد أن تحدث رامي جمال عن علاقته بتامر خلال في أحد اللقاءات التلفزيونية، حيث قال: تامر عاشور قولتله أنا عايز اشتغل واصرف على نفسي خدني مكان بيشتغل فيه وقسم معايا 30 جنيه، وكان طموحنا إن إيجار الشقة يكون موجود.

رامي جمال: محمد منير كلام أغانيه فلسفي ومزيكته مختلفة

وسبق وأن كشف الفنان رامي جمال عن رأيه في عدد من نجوم الفن وذلك خلال حلوله ضيفا على برنامج “حبر سري” والمذاع على شاشة قناة القاهرة والناس، مشرا إلى أن الهضبة يستحق لقب نمبر وان بلا منازع.

وقال رامي جمال خلال لقائه مع أسما ابراهيم: عمرو دياب نمبر وان بمقاييس السوق، وتامر حسني فنان شاطر بس مش رقم واحد، ولسه بدري على هذا اللقب، وممكن نقول عليه نمبر وان بعد 40 سنة مع استمرار النجاح، أما محمد منير بيقدم اللي عايزه، وكلام أغانيه فلسفي ومزيكته مختلفة وبيعمل اللي هو عايزه وعمرو دياب محقق نجاح وغيرة فنية كبيرة.

وواصل رامي جمال: بشكل عام الطموح العربي قليل، وأغلب البشر طموحهم مرتبط بالفلوس، وده الدليل إن عمرو دياب طموحه مش فلوس، لكن طموحه يكون شخصية فنية لا تكرر.

إشادة عبد الرحيم كمال بتامر عاشور

وعلى صعيد آخر، أشاد الكاتب الكبير عبد الرحيم كمال بموهبة الفنان تامر عاشور، مشيرا إلى أنه سيصبح علامة بارزة في الفن المصري مثل بليغ حمدي.

وكتب عبد الرحيم كمال عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "هييجي يوم  قريب و زي ما بنتكلم عن بليغ حمدي بحب وتقدير كبير هنقول كده على تامر عاشور مصر المزيكا فيها عمرها ما هتبطل تطلع نغمات ملهاش مثيل".

تابع موقع تحيا مصر علي