عاجل
الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حرضت على اقتحام فيلته واتقدم فيها بلاغ على الهواء.. القصة كاملة حول أزمة تصريحات مادلين طبر عن عادل إمام

عادل إمام ومادلين
عادل إمام ومادلين طبر _ أرشيفية

حالة واسعة من الجدل أثارتها الفنانة مادلين طبر بسبب تصريحاتها عن الزعيم عادل إمام على هامش مهرجان المسرح القومي، مما عرضها للهجوم والاستياء من قبل البعض.

تحيا مصر يرصد أزمة تصريحات مادلين طبر عن الزعيم عادل إمام.

تصريحات مادلين طبر عن الزعيم عادل إمام

القصة بدأت عندما قالت مادين طبر: كان أمنيتي إن عائلته تفرج عنه ويحضر تكريماته، تصوروا حضر هيحصل إيه؟ هانستقبله برموش عنينا، إنما التكريم بعدم وجوده حلو واحترام من محمد رياض ابن الناس المحترمين، ولكن لا يكفي لازم يحضر.

وتابعت: لازم نقتحم الفيلا، والناس اللي اقتحموا بيته وعرفوا يعملوا له عيد ميلاد برافو عليهم وده المهم، أنا لا أستطيع التواصل مع الزعيم عادل إمام، الرقم اللي كان الزعيم بيرد عليه لما كان بصحته مبقاش يرد عليه.

وأضافت: ورامي ابنه مبيردش خالص، طيب نطمن على الزعيم إزاي؟، لازم نقتحم الفيلا، والناس اللي اقتحموا بيته وعرفوا يعملوا له عيد ميلاد برافو عليهم وده المهم.

بسمة وهبة تهاجم مادلين طبر

لتخرج الإعلامية بسمة وهبة وتهاجمها قائلة خلال برنامجها «90 دقيقة»:الزعيم عادل إمام خط أحمر، ده الزعيم يا ست مادلين طبر، وأنا هاقدم فيكي بلاغ دلوقتي إنك بتقولي نروح نقتحم الفيلا، دي دعوة غير قانونية بالمرة.

وتابعت: جمهور الزعيم في قمة الحزن من هذه التصريحات، فيه كلمة هى رمياها ولها معاني كتير، وهي كلمة تفرج عنه، كلمة ليها معنى وحش قوي ولا تليق.

ودخل الفنان أشرف زكي على خط الأزمة، وقال في مداخلة هاتفية مع الإعلامية بسمة وهبة: حابب أطمن الناس وأقول الحقيقة كاملة على مسؤوليتي، الزعيم عادل إمام بحالة جيدة جدا واتصلت به من أيام قليلة جدًا، وقالي أهلا يا أشرف، ما تيجي الفيلا أنا كل يوم قاعد، تعالى كل لقمة، واطمن على أسرتي وسألني عليهم بالأسماء ومقفلش إلا لما قالي هاتييجي إمتى؟.

وتابع: رامي إمام ومحمد عادل إمام بيصوروا فيلم اسمه ابو نسب وبيصوروا ليل نهار عشان يلحقوا يخلصوا الفيلم، وبنتي مساعد مخرج في الفيلم ورامي عمره ما تأخر عليا. 

موقف نقابة المهن التمثيلية من مادلين طبر

وأضاف: كلام الفنانة مادلين طبر خطير جدًا ومفردات مينفعش تتقال، وأنا بعتذر عما جاء في هذا البوست، وهاتكلم مع الفنانة مادلين طبر.

تابع موقع تحيا مصر علي