عاجل
الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

أمينة خليل: أنا وتايسون بقينا عشرة.. واتعلمت من أنوشكا في فيلم وش في وش

أمينة خليل
أمينة خليل

تحدثت الفنانة أمينة خليل عن تفاصيل تجربتها في فيلم وش في وش، الذي يعرض حاليًا في دور العرض السينمائية ضمن منافسة أفلام موسم الصيف.

تحيا مصر يرصد تفاصيل تصريحات أمينة خليل

تصريحات أمينة خليل اليوم

وقالت أمينة خليل خلال مداخلة هاتفية لها ببرنامج مساء دي إم سي: العمل دا احنا كلنا حطينا فيه مجهود رهيب جدا، أن احنا نحاول نركز في ظل المواقف الكوميدية اللي كانت بتحصل طول الوقت.

وتابعت: علاقتي مع كل شخص في الفيلم علاقة أنا بحبها جدا، أنا وتايسون بقينا عشرة وحافظين بعض، وهو أخويا وحبيبي، وبتبسط جدا بالشغل معاه، والكيميا اللي بينا دي حاجة لا بإيدي ولا بإيده دي حاجة ربانية ربنا رزقنا بيها.

واضافت: وأنوشكا دي تاني مرة تطلع فيها بدور مامتي وأنا بتبسط أوي بالموضوع دا عشان احنا علاقتنا لطيفة جدا بردو، وهي مجتهدة وبتعلم منها في كل مشهد.

تفاصيل فيلم وش في وش

جدير بالذكر أن فيلم "وش في وش من بطولة محمد ممدوح، أمينة خليل، أحمد خالد صالح، محمد شاهين، خالد كمال، بيومي فؤاد، أنوشكا، أسماء جلال، محمد شاهين، محمود الليثي، سامي مغاوري، دنيا سامي، وسلوى محمد على، وإخراج وليد الحلفاوي.

وتدور أحداث العمل في إطار اجتماعي كوميدي لايت، داخل شقة زوجية يجتمع بالصدفة فيها عائلتا الزوج والزوجة مختلفتا الثقافة، وتحدث بينهما العديد من المشكلات، ونرى خلالها ما يحدث داخل الشقة في ليلة واحدة.

أمينة خليل: الهرشة السابعة مش للستات بس

وسبق وأن أكدت الفنانة أمينة خليل أن مسلسل الهرشة السابعة ليس للسيدات فقط وإنما أظهر العمل وجهتي النظر، وذلك خلال لقائها اليوم ببرنامج يحدث في مصر مع الإعلامي شريف عامر.

وقالت أمينة خليل: أنا ومريم نعوم وكريم الشناوي من الأول خالص متفقين أن احنا عايزين المسلسل دا ميبقاش مسلسل ستات، بالعكس احنا كنا عايزين نظهر وجهتين النظر بتاعت الراجل والست.

وتابعت: أيا كان في علاقة آدم ونادين أو في علاقة سلمى وشريف، كنا عايزين يبقى فيه عدل بين وجهتين النظر تبان بحيث أنه المشاهد يبقى فاهم الصورة كاملة كان الشخصيات دي.

تابع موقع تحيا مصر علي