عاجل
السبت 04 مايو 2024 الموافق 25 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

مدحت صالح يبدأ التحضيرات لمشروع الأساتذة 2 استعدادًا لإطلاقه 29 سبتمبر

مشروع الأساتذة
مشروع الأساتذة

أعلن المطرب مدحت صالح عن بدء التحضيرات لـ مشروع الأساتذة 2، وذلك استعدادا لـ إطلاقه في يوم 29 من شهر سبتمبر المقبل بدار الأوبرا المصرية على مسرح النافورة.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير تصريحات مدحت صالح عن مشروع الأساتذة 

مدحت صالح ومشروع الأساتذة

ونشر مدحت صالح صورة من التحضيرات عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات انستجرام، وعلق عليها: بدأ الترتيب والتحضير لحفل (الاساتذة ٢) وانتظروا الجديد ٢٩ سبتمبر على مسرح النافورة بدار الاوبرا المصرية.. بحبكوا.

خلاف مدحت صالح وعلي الحجار في الأساتذة

من ناحية أخرى كان قد نشب خلاف بين الفنانين الكبار مدحت صالح وعلى الحجار بسبب مشروع الفنى للأول والذي أطلقه بدار الأوبرا المصرية، وحرص الفنان صبري فواز على توجيه رسالة خاصة للمطرب علي الحجار والمطرب مدحت صالح، بعد الخلاف الذي نشأ بينهما بسبب مشروع إحياء التراث.

صرحت زوجة علي الحجار على هذا الخلاف في ذلك الوقت وقالت: أي حد يتخيل نفسه عنده مشروع مهم وبيحضر ليه وقاعد يشتغل عليه طول العمر، وفجاة حد يروح طالع بيه وعايز ينجح بيه واللي حواليه يدعموه بيه.

أول تعليق من علي الحجار على جدل مشروع الأساتذة

وعلق علي الحجار على هذا الخلاف، فقال في تصريحات تليفزيوينة: مدحت صالح بالنسبالي فنان كبير ومغني وأنا بحب منه أغاني كتير، لكن فكرة 100 سنة غنا دي فكرتي وهو عارف، ومدحت صالح بيطلع بنفسه في برامج كتير ويقول مدحت صالح أستاذي، وهو عارف مشروعي.. وواخد المشروع كوبي بيست.. احنا مش عيال صغيرة عشان تصالحونا على بعض، الموضوع متجاوز أكتر من كدا.

وتابع: أي حد يتخيل نفسه عنده مشروع مهم وبيحضر ليه وقاعد يشتغل عليه طول العمر، وفجاة حد يروح طالع بيه وعايز ينجح بيه واللي حواليه يدعموه بيه، يعني وجع قلبه عنده حق، وهنفضل وراه لغاية ما ياخد حقه، على لا بيخاف من حاجة ولا بيعمل حساب لحاجة إلا لربنا وشغله وضميره، مش هيضر ومش هيأذي.

 

تابع موقع تحيا مصر علي