عاجل
الثلاثاء 30 أبريل 2024 الموافق 21 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

حسن شاكوش لـ ريم طارق بعد اعتذارها: جرحتيني وأسأتي ليا بس عفا الله عما سلف

ريم طارق وحسن شاكوش
ريم طارق وحسن شاكوش

خرج مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش للرد على اعتذار طليقته ريم طارق له، وذلك بعدما قدم لها جميع حقوقها الشرعية وانتهت الأزمة التي شهدها رواد السوشيال ميديا بينهم.

تحيا مصر يرصد في ذلك التقرير رسالة حسن شاكوش لـ ريم طارق بعد اعتذارها له

حسن شاكوش لـ ريم طارق: مش تربيتي إني أشهر ببنات الناس

وفي أول تعليق لـ حسن شاكوش على تصريحات ريم طارق بإنتهاء الأزمة، قال مطرب المهرجانات: أنا اولا بشكرك يا ريم علي كلمه الحق اللي قولتيها في حقي  دلوقتي  وذكرتي انك مشوفتيش مني غير الخير.  وقابل اعتذارك علي ماصدر منك وانا مكنش ليا اي رد فعل قدام الناس ومش من  تربيتي اني اشهر ببنات الناس حتى لو رد علي كلام يجرحني  او  اساءه ليا مع ان ده كان مقصر عليا نفسيا  وعلي اهلي وكل الي حوليا. 

واختتم حديثه: قابل اعتذارك وعفا الله عما سلف والمسامح كريم واتمنالك كل خير في حياتك واشوفك دايما بخير.

ريم طارق تعتذر من حسن شاكوش

وكانت خرجت ريم طارق في فيديو نشره حسن شاكوش عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”، قالت فيه: الحمدلله  اخدت كل حقوقي الشرعية من حسن، والحمدلله اني طلعت شخص كويس، وهو كمان شخص كويس، وراجل محترم، وكل اللي حصل ده كان سوء تفاهم وتدخل أكتر من طرف،  وأي حد سيرته جت في الموضوع سواء من أهله او من اهلي او مامته ف حقهم على راسي وكل شئ قسمة ونصيب.

أزمة ريم طارق وحسن شاكوش

يذكر، أنه بدأت أزمة حسن شاكوش وزوجته ريم طارق بـ تحرير الأخيرة محضرًا ضد مطرب المهرجانات، وذلك داخل قسم شرطة أول أكتوبر، حيث اتهمته بسرقة مشغولاتها الذهبية وطردها من المنزل، وكان بلاغ ورد لضباط مباحث قسم شرطة أول أكتوبر من ربة منزل تتهم زوجها حسن شاكوش المطرب، بالاستيلاء على أموالها وسرقة ذهبها وإيصال أمانة مؤخر الصداق، وعفش الزوجية بعد نشوب خلافات بينهما، وطردها من المنزل وتهديدها بالطلاق.

بينما تقدم حسن شاكوش في البلاغ لضباط مباحث قسم شرطة أول أكتوبر، مشيرا إلى أن زوجته قامت بالاستيلاء على مبلغ مالي وهرب من المنزل، وذلك بعد ما قامت بالكشف عن طردها من منزل حسن شاكوش.

تابع موقع تحيا مصر علي