عاجل
الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
عمرو الديب

15 ديسمبر.. أنغام وأحلام تحييان حفل غنائي بدبي

أحلام وأنغام _ أرشيفية
أحلام وأنغام _ أرشيفية

يستعدكل من النجمة أحلام والفنانة أصالة لإحياء حفلاً غنائيًا فى  دبى، وذلك  يوم 15  ديسمبر القادم ومن المتوقع أن يحقق نجاح واسع.

تحيا مصر يرصد تفاصيل حفل أصالة وأحلام في دبي.

أنغام تتحدث عن وفاة عمها

على الصعيد الآخر، قالت أنغام خلال لقائها مع أنس بوخش: فراق عمي كان صعب، لأنه مات صغير عنده 35 سنة، وكنت عارفة إن نهاية حياته موت محتوم، ووقت وفاته في التسعينيات، مكانش في وعي كافي باستيعاب شاب مدمن، وكانوا بيتعاملوا معاه بقسوة، مش كمريض محتاج مساعدة كبيرة وطويلة، وهو كان بيطلب المساعدة وبيحاول يخف.
 

تصريحات أنغام

وعن وفاة شقيقتها غنوة، أوضحت: مش بحب الفراق وبخاف منه جدًا.. وأهم شيء في العلاقة أن البني آدم يكون حقيقي، وأصعب لحظة مرت عليا على الإطلاق هي وفاة أختي غنوة، رغم إن علاقتنا كانت مش كويسة.

وأضافت: مش بحب أدافع عن نفسي، ومش بحب اتكلم عن حد مش موجود، بس اللي أقدر أقوله بمنتهى الأمانة، عمري ما كنت سبب إني غنوة تزعل مني، أو يحصل بينا المشكلة".

خلاف أنغام مع شقيقتها

وتحدثت عن الخلاف بينهما: "دي كانت بنتي مش أختي، الفرق بينا أكثر من 16 سنة، لو عمرها طال شوية كان ممكن الأمور تتغير، وممكن كانت عذرتني ولكن ربنا أراد كدا، هي معرفتش تعذرني وهي كمان معذورة الله يرحمها، لأنها ملقتش اللي يحنن قلبها".

ووجهت المطربة المصرية أنغام رسالة إلى شقيقتها غنوة، قائلة: "وحشتيني جدا، وحشتني غنوة بنتي الصغيرة، مش غنوة اللي كانت زعلانة وغضبانة، وحشتني البنوتة اللي كنت بسرح ليها شعرها وأخدها في حضني، وأقولها إن ياسين أحلى حاجة انت سبتيها ليا في الدنيا، ولد جميل وزكي وشاطر، وحبوب جدا".

تابع موقع تحيا مصر علي